המדריך אימוץ כלבים: כך תעשו זאת נכון

כל הכלבים שונים. הם יכולים להיות שובבים ורגועים, ביישנים וחקרנים, רכים וחלקים, זכרים ונקבות ובכל הצבעים האפשריים. אבל כולם חולמים על בית אמיתי ובעלים שיאהבו אותם.

במידה והחלטתם להרחיב את הגרעין המשפחתי ולזכות בחבר נאמן בעל ארבע רגליים, המדריך הזה הוא בשבילכם. לפני שאתם ניגשים לאחת העמותות, עליכם להבין מספר דברים.

בחירה נבונה של הכלב

שאלו את עצמכם והחליטו איזה כלב חדש אתם רוצים ואיך תוכלו לדאוג לו בצורה הטובה ביותר. כך למשל, במידה ואתם גרים בדירה קטנה, סביר להניח שלא תוכלו לאמץ כלב גדול שצריך מרחב מחיה משלו. אם אחד מבני המשפחה סובל מאלרגיה לפרווה, ספק שתוכלו להרשות לעצמכם כלב עם פרווה ארוכה ושיער נושר.

במידה וישנם ילדים קטנים בבית עליכם לבחור בכלב ידידותי שלא יצא מגדרו כאשר ידיים קטנות ירצו לחבק ולשחק איתו ללא סוף.

כלבים גזעים הם מאוד יפים וגודל שלהם ידוע מראש אך הם גם עלולים לחלות במחלות שעוברות בתורשה. כלבים מעורבים בריאים יותר אך יכולים להפתיע אתכם במספר מישורים.

בחירה של גזע הכלב

הכנת הבית לבואו של הכלב

תוכלו להביא את בן המשפחה החדש שלכם הביתה לאחר שתשלימו את תהליך האימוץ ולאחר שבעל חיים יעבור סירוס. עליכם להתכונן לרגע המאושר ולקנות ציוד מתאים על מנת שהכלב ירגיש בנוח בביתו החדש, כמובן שאנו ממליצים על החנות חיות שלנו (-:.

עליכם לדאוג לו למקום שינה קבוע, אוכל לכלבים בריא ומזין, טעים ומפנק (במיוחד בימים הראשונים שלו במקום החדש), לקולר ולרצועה. בנוסף, הכינו גם קערה עם מים נקיים והבטיחו גישה נוחה אליה.

הכינו אוכל לכלבים מראש

היכרות עם הכלב

הימים הראשונים יהיו מוקדשים להיכרות עם הכלב שלכם. כבר על ההתחלה חשוב להסביר לחיית המחמד את חוקי הבית בעדינות, אך בנחישות. מהיום הראשון תחליטו מה ההתנהגות המקובלת עליכם ומה אסור לכלב שלכם לעשות. במידה ואתם לא מעוניינים שהוא ישן במיטה איתכם, הרחיקו אותו משם פעם אחר פעם ותחזקו את ההתנהגות הרצויה.

אל תשכחו לקחת את הכלב לבדיקה אצל הוטרינר. ביקור זה יכול להלחיץ את החיה, ולכן תהיו סבלניים, תראו את אהבתכם כלפיו וניסו להרחיק אותו מהכלבים האחרים במרפאה, הם יכולים להוות גורם לחץ נוסף.

דאגה לבריאותו של הכלב

תזונה מגוונת שמכילה את כל אבות המזון מהווה בסיס לבריאותו התקינה של הכלב. בשוק קיימים סוגים רבים של מזון וחלק מהבעלים אף מחליטים להאכיל את חיית המחמד שלהם באוכל טבעוני או אוכל היפואלרגני . לכל כלב צרכים משלו, והם משתנים בהתאם לגזע, גיל, משקל ופרמטרים אחרים. תתיעצו עם וטרינר או כל גורם מוסמך אחר בנושא התזונה ודאגו ללמד את הכלב שלכם הרגלים בריאים שיטיבו  עם בריאותו. בנוסף למזון, ספקו גם מי שתיה נקיים.

עשו את כל החיסונים הנדרשים ואל תשכחו לעשות טיפול מונע נגד קרציות, פרעושים ותולעים על מנת להבטיח לכלב שלכם איכות חיים גבוהה.

גור כלבים מגזע בולדוג צרפתי

דברים שכל בעל של כלב חייב לדעת

דאגו שלכלב תהיה תעודת זהות או שבב אלקטרוני שיכיל את כל הפרטים שלכם במקרה שיצטרכו לאתר אותכם.

אל תצאו מהבית בלי לקשור את הכלב ברצועה. תשחררו אותו רק בגנים סגורים המיועדים לכלבים, אחרת כלב עלול לברוח וללכת לאיבוד.

תאספו את הצואה שלו כשהוא עושה את צרכיו במקומות ציבוריים.

 

ישנם עוד דברים רבים שתלמדו יחד עם הכלב ועליו.  אנחנו שמחים שהחלטתם לצרף למשפחה חבר חדש ונאמן שיגרום לכם שנים של אושר ושמחה, וגם ילמד אתכם מה היא חברות אמיתית ונאמנות לכל החיים.