טיפים לגידול חתולים - כך תעשו זאת נכון

אתם רוצים שחבר הרך שלכם בעל ארבע רגליים יחיה חיים ארוכים ומאושרים? קראו את הטיפים הבאים

מחקרים מוכיחים כי חתולים שחיים בבית אוהב ודואג, חיים פי 2 יותר מאשר חתולי רחוב. היות ואנחנו אחראים על אריכות ימים של חיות מחמד המדהימות האלו, בואו נבדוק איך לנהוג על מנת שזה יקרה.

שמרו על היגיינה וניקיון- חתולים הם יצורים נקיים מאוד ומקפידים לנקות את עצמם מידי יום דקות ארוכות. בנוסף לפעולות ניקוי שלהם, מומלץ מאוד לסרק את פרוותם בעזרת מסרק חתולים מיוחד באופן קבוע . בדרך זו תסירו  את גושי השיער ותמנעו את החדירה של צמר לבטן של החתול. הברישו את פרוותו של החתול יום אחרי יום והרגילו אותו לטקס זה. הרווח הנוסף הוא פחות שיער פזור בבית.

חתול מפהק

דאגו לארגז חול נקי ובטוח- חתולים אוהבים ארגז חול נקי. בטח שמתם לב, שלא פעם, מיד אחרי ניקוי הארגז, חתולים ממהרים להשתמש בו. אף חתול לא אוהב לעשות את צרכיו במקום מלוכלך. בבחירת חול לחתולים העדיפו שימוש בחומרים טבעיים וידידותיים לסביבה ולבעל חיים האהוב שלכם. בנוסף, וודאו שחיית המחמד תרגיש בבטחה ובנוח בהיותה נמצאת בארגז החול, ולכן מומלץ לשים את ארגז החול במקום שקט ומעט מרוחק, אך לא במקום חשוך וסגור.

במידה והחתול בריא ומרוצה מארגז החול שלו, לא תמצאו "הפתעות" לא נעימות במקומות אחרים בביתכם.

ספקו מזון מתאים ומים בכמות מספקת -  תזונה לא נכונה תוביל לבעיות בריאות אצל החתול. המרכיב העיקרי בדיאטה של חיית טרף קטנה זו הוא בשר. מרכיב זה חיוני עבור החתולים, כמו כן מי שתיה נקיים. מזון רטוב לחתול מכיל כמות מים מספקת אך במידה והחתול שלכם ניזון בעיקר ממזון יבש לחתולים דאגו לקערה נגישה עם מים נקיים בכל עת. חתולים זקנים נמצאים בקבוצת סיכון להתייבשות. תהיו עם יד על הדופק, ובמידה וחתול שלכם חסר אנרגיה ובעל עיניים שקועות, קודם כל תדאגו להשקות אותו.

תרכשו מתקן גירוד- אחת הדרכים המצויינות לשמור על יחסים "טובים" עם החתול שלכם. הניחו מתקן זה במרכז החדר ולא תמצאו יותר בבית ספות קרועות. יכול להיות שבהתחלה, החתול יצטרך מעט עידוד על מנת להשתמש במתקן גירוד, אך לאחר מכן יהנה מהשימוש בו, ניתן להשיג מתקן גירוד וטיפוס לחתולים בכל חנות חיות וגם אצלנו באתר.

חתול שוכב על שטיח

סרסו ועקרו את החתולים שלכם- סירוס החתול הוא דבר חיוני משום שחתול לא מסורס יהיה תוקפני יותר, יסמן טריטוריה בבית באמצעות השתן, ינסה לברוח החוצה ויחזור עם שלל מחלות ממש לא נעימות. גם החתולה המיוחמת תרגיש מתוסכלת והתנהגותה תושפע מזה בהתאם. המלצה היא לסרס את החתולים בהיותם צעירים, סביב גיל חמישה-שישה חודשים. חשוב שתדעו שלסירוס יתרון נוסף - מניעה של מחלות שונות, ביניהן תהליך ממאיר של איברי הרבייה בבגרותם.

שחקו עם החתול- על ידי משחק עם חיית המחמד האהובה שלכם אתם מגרים אותה מבחינה פיזית ומנטלית וגורמים לה אושר גדול. דברו עם החתולים שלכם, ליטפו אותם והקדישו להם זמן איכות. גם אתם וגם החתול שלכם תרוויחו מכך ותהיו שרויים במצב רוח מרומם.

דאגו לטיולים בטוחים מחוץ לבית- בעודכם נוהגים ברכב, מומלץ מאוד לשים את החתול בכלוב, כך תתרכזו אך ורק בנהיגה. וכמובן אל תשכחו להוציא את החתול מהרכב כשאתם יוצאים לסידורים. זכרו בשום אופן לא משאירים את החיה לבד במכונית ולו לתקופה הקצרה ביותר.

אלו רק מספר דברים שיש לדעת על גידול החתולים. ללא ספק, חתול הוא בן משפחה לכל דבר ויש לדאוג לו כמו שאנחנו דואגים לילדים שלנו. השאיפה היא לזכות באמון של החתול שלכם ובדרך זו  לקבל חבר נאמן לכל החיים. חתול בריא ומאושר יגמול לכם באהבתו.