איך מרגילים את הכלב לטיפוח בשיטה חיובית?

מדוע צריך להרגיל כל כלב לטיפוח עוד בהיותו גור ומה אתם עושים כשאתם צריכים לקחת את הכלב הבוגר שלכם למספרה בפעם הראשונה?

אחד הדברים החשובים שצריך ללמד את הגור שלכם זה הרגלה לטיפוח.
רוב הכלבים שמגיעים למספרות לא אוהבים את התהליך בלשון המעטה. הם מנסים להתנגד, לפעמים קופאים, מחכים שכל הסיוט הזה יגמר או אפילו מנסים לתקוף את הספר\ית. 
לכך יש מספר סיבות:
בדרך כלל, בעלי כלבים לוקחים את כלביהם למספרה בגיל שנה או אפילו מאוחר יותר. הסיטואציה הלא טבעית שקורת במספרה גורמת לכלבים להתנגד, ובמקרים קיצוניים יותר- להיות תוקפניים כלפי הספר/ית ו/או בעליהן/ם. הסיטואציה אשר אנו, בני האדם, רואים אותה כלגיטימית ופשוטה, עלולה להיתפס בפני הכלבים כפולשנית ומלחיצה. מדוע נוגעים בהם עם מכשירים מוזרים? למה הם צריכים לעמוד על שולחן מלחיץ? וטרם הגענו למקלחת והפן.
החוויה הראשונה של אותם כלבים במספרה היא חוויה מאוד טראומתית ולא נעימה.
על מנת להימנע מזה עם הכלב שלכם ,תתחילו להרגיל אותו למוצרי טיפוח כבר בחודשים הראשונים של חייו. התקופה הקריטית לחשיפה והרגלה למגע אצל גורים היא בדרך כלל מגיל חודשיים עד חמישה חודשים. בתקופה זו הרגילו את הכלב שלכם לסירוק, מגע ברגליים ולקציצת ציפורניים, לפן הביתי ולזרם מים.
איך עושים את זה?
אחרי שעשיתם לגור שלכם טיול ארוך ומעייף זה הזמן להתחיל. הכינו מראש את האוכל של הגור. ניתן לשדרג את הארוחה על מנת ליצר חויה חיובית ונעימה יותר.
התחילו מהרגלה למברשת ולסירוק. תצ'פרו את הגור שלכם עם חטיף לאחר מגע עם המברשת. התחילו עם נגיעות קצרות ולאט לאט הגבירו קצב. זאת על מנת ליצור התניה מושלמת.
באותו האופן, ניתן להרגיל את הגור שלכם למכשיר הפן, לזרם המים, למגע בכפות הרגליים ולקוצץ הציפורניים (מומלץ להשתמש במספריים רגילות על מנת להרגילו למגע עם מתכת על הציפורן).
לגורים אשר יצטרכו לבקר במספרה על בסיס חודשי (כמו: פודלים, שיצואים, מלטזים וכו') מומלץ להרגילם גם למכונת תספורת. זאת על מנת להרגילם לרעש המכונה ולרטט שלה.
בבית, אתם יכולים להשתמש במכונת תספורת חשמלית פשוטה ולהפגיש את הגור שלכם עם המגע של הרטט . עליכם להשתמש במכונה בצורה ההפוכה כמובן (אין צורך בגילוח אמיתי של הפרווה, אלא רק מגע ורעש המכונה).
תהליכים אלו נועדו על מנת לייצר/לשנות רגש אצל הכלבים שלנו, ולכן פעולות אלו תקפות על כל סוגי הכלבים, בכל הגילאים. גם כלבים שלא מורגלים לטיפוח.
זכרו, ברצוננו לגרום לכלבינו חוויה פשוטה ונעימה. לכן, כדי שלא יסבלו מהתהליך, חשוב להתמיד בתהליך ההרגלה.
לכלבכם מגיע הטוב ביותר, לכן בבקשה, אל תתפשרו על מספרות בגלל מרחק גיאוגרפי. מצאו מספרה התנהגותית אשר עובדת עם המון סבלנות ואמפטיה, בה לא קושרים את כלביכם ועובדים איתו בשיטה החיובית – עם צ'ופרים 
לצפייה במוצרי החנות לחצו כאן