המדריך לגידול גורי כלבים, חלק א': כל המידע לימים הראשונים והקניית הרגלים נכונים לגור שלכם

 

צירפתם גור למשפחתכם?מזל טוב! לפניכם טיפים לגידול גורים שיעזרו לעשות זאת נכון מהתחלה:

 

אז יש בן משפחה חדש והוא כל כך מתוק,כל כך פרוותי שמהרגע שהוא הגיע לא הפסקתם לחבק אותו.אתם רוצים להעניק לו את כל החום האהבה והמשאבים שהוא צריך. השאלה היא מה הוא באמת צריך?

בראש ובראשונה צריך לדעת שממש לפני רגע כל מה שהוא הכיר בחייו זה את אמא שלו ואת האחים הכלביים שלו. מהיום אתם כל עולמו והתפקידכם להכיר לו את החיים כבן משפחה של בני אדם, להרגיל אותו לשיגרת יום ברורה וחדשה ולהעניק לו מקום שהוא שלו ובעצם לחשוף אותו לכל דבר שיצטרך לפגוש או להתמודד איתו בהמשך חייו.

נתחיל מציוד שכדאי לרכוש:

:הרגלה לגדר גורים

מניחים את גדר הגורים במקום שלא חוסם את התנועה בבית ושממנו תוכלו בקלות לראות את הגור והוא אותכם. בתוך הגדר שמים את המיטה החדשה, קערות המים, האוכל לגורים וצעצוע אחד או שניים. בצד השני של השטח התחום שמים עיתון ישן/פד לצרכים..

תחילה משאירים את הגדר פתוחה ומובילים את הגור לתוכה בעזרת זריקת חטיפים לתוך הגדר,מילוי משחק האכלה עם חטיפים טעימים והגשתו לתוך הגדר. משחקים עם הגור בקרבת הגדר ואפילו בתוכה.

 

חשוב מאוד להרגיל כניסה ושהייה בגדר בצורה טובה וחיובית ובהדרגה ולפרקים קצרים לסגור אותה ולראות איך הגור מגיב והאם נוח לו. הקפידו שתמיד יהיו לגור שלכם מים זמינים, מחסור במים עלול לגרום לבעיות בריאותיות ומחלות כליות.

חשיפה נכונה ושגרה בריאה:

עד שהגור אינו מסיים את כל חיסוניו מומלץ לא לתת לו להיות בקרבת צואה או שתן של כלבים אחרים אך בהחלט להוציא אותו כבר מההתחלה לטיולים על הידיים. זאת התקופה הכי חשובה לחשיפה של הגור שלכם לרעשים, מגע, מכוניות, אופנועים,ילדים, אנשים שונים ולכל הגירויים שבחוץ או בגינת הכלבים. רצוי להוציא אותו לפחות פעם ביום על הידיים ולהביא איתכם חטיפי אילוף ופשוט לתת לו להביט על העולם תוך כדי שהוא מקבל חטיפים טעימים שגורמים לו להבין שכל מה שקורה סביבו זה כייף לא מפחיד ואפילו טעים!

כשהגור עושה את צרכיו בבית יש להתעלם לחלוטין ולא לכעוס עליו או לצעוק עליו, הוא עדיין תינוק ולימוד עשיית הצרכים יעשה בהדרגה לאחר שהגור יקבל את כל החיסונים.

מומלץ לחלק את כמות מנת האוכל היומית ל3 ארוחות מסודרות בכדי שהגור ירגיש שובע בכל שעות היום.

הגור ינסה לכרסם חפצים בבית כגון רהיטים, חוטי חשמל, נעליים וכו'. הוא עושה זאת מכמה סיבות: כאבי צמיחת שיניים, שעמום, רצון לפרוק אנרגיה או סקרנות לנסות דברים חדשים. 
גם במצב הזה אין צורך לכעוס עליו או להרים את קולכם (בטח שלא ליצור אלימות כלשהי) יש פתרון אחר , נעים יותר ומלמד.

 

הימנעו מסיכונים:

מרימים חפצים מסוכנים,נעליים וכפכפים,מסתירים חוטי חשמל ודואגים שלא יהיו חפצים מסוכנים בהישגיו. כן, ממש כמו תינוק!

 

 

ברגע שהגור מתחיל לכרסם ולנסות למצוא "אטרקציות" זה אומר שהגיע הזמן לשחק איתו ולנתב אותו לנשיכות של המשחקים שלו, רדיפת לאחר הכדור שלו או ליקוק ואכילת אוכל טעים ממשחקי האכלה.
חשוב לפעול מיד ברגע שהגור מתחיל לכרסם משהו בבית ופשוט להוביל אותו משם על ידי הגירוי שבחרתם. בגדול אתם מסבירים לו – הנה תראה,זה יותר כיף לכרסם!

 

כמה טיפים חשובים בנוגע למשחק נכון עם הכלב:

1. לא לאפשר משחק שבו הגור נושך לכם את הידיים, תציעו לו את הצעצועים שלו במקום

2.לא לחטוף לו משחק מהפה בכוח ואם רוצים לקחת לו משחק/משאב כלשהו זה יהיה רק אם אתם מביאים לו משהו במקום (מונע רכושנות על משאבים בהמשך) אם אתם לא יודעים מה להביא לו תעשו סיבוב קצר אצלנו בחנות

טיפים נוספים בפוסט הבא, בהצלחה!

Black German Shepherd, Puppy, Dog, Lie, Cute