מתכוננים לאמץ חתול? קבלו טיפים לאיקלום מוצלח

החלטתם לאמץ חתול! מצויין! ההתרגשות בשיאה, אך מה עושים עכשיו?

התחלתם לפקוד את כל קבוצת חתולים בפייסבוק,
יד2 וכמה ימי אימוץ ובוחרים את האחד או האחת. מעולה! אבל רגע, שנייה לפני שהם מגיעים הביתה, מה עושים?

נחלק את מה שצריך לעשות למספר קטגוריות:

  1. הכנת הבית: לפני ההגעה הביתה עם החתול\ה, יש לוודא שכל החלונות וכל הדלתות סגורות ואין פתחי מילוט. כמו כן, יש להיזהר בכניסה
    וביציאה מהבית כשפותחים את דלת הכניסה.
    אם מדובר גור צעיר מ4 חודשים, רצוי לסגור אותו בחדר אחד לשבועיים הראשונים כדי לא לאבד אותו בבית. נשמע מצחיק,
    אבל לא תאמינו כמה מאמצים חושבים שהחתול אבוד בבית ואין לו זכר! ואז הגור נמצא , באיזו מגירה או באיזה חריץ בספה, קשה לנו לדעת מה החתולים עושים אם אין לנו מצלמה..


    הבית צריך להיות אטום לחלוטין בין שבועיים (כשהחתול צעיר מאוד) לחודש (לחתול בין מספר חודשים ומעלה). חתול\ה שנמצא\ת בטריטוריה זרה ובסטרס גדול, יעשה כל שביכולתו לברוח, לנסות להגיע למקום המוכר שהיה בו קודם וכמובן לא יצליח וילך לאיבוד.
    לאחר פרק הזמן הזה, החתול מתרגל לטריטוריה החדשה ומרגיש בבית לכן לא ינסה לברוח אל המקום ממנו הוא אומץ.

  2. קניות: יש לקנות אוכל מתאים (בוגרים או גורים), חול חתולים, צעצועים, משטחי גירוד כלשהו ומנשא!
    מאוד מאוד מאוד חשוב לקנות מנשא (ניתן למצוא אצלנו בחנות) לפני האיסוף כדי שגם תוכלו לאסוף את החתול\ה בבטחה וגם אם חלילה יש מצב חירום שצריך לרוץ לוטרינר, לא תבזבזו זמן בללכת לקנות מנשא. חוץ מזה, רצוי לקנות גם צלחת אוכל, צלחת מים וארגז חול, אך את אלה אפשר לאלתר ממה שיש בבית בהתחלה אם רוצים לצמצם את ההוצאות הראשוניות.

  3. הכנת הציפיות: זה החלק שלא מוכר לרוב האנשים והוא מאוד חשוב!
    הגעה של בן משפחה חדש זה מאוד מאוד מרגש, אנחנו מדמיינים לנו את החיבוקים על הספה מהשנייה שהקטן או הקטנה יגיעו. אבל, יש לזכור שחתולים הולכים לפי ריח וכל ריח שלא מוכר להם מלחיץ אותם, מאוד.

לכן, בעודנו רוצים חיבוקים ונישוקים על הספה, החתול בסטרס עצום ולא יודע איפה הוא נמצא, לכן בשבועיים הראשונים יתחבא ויפחד, לפעמים אפילו ינשוף או יתקוף, רק בגלל מנגנון ההגנה שטבוע בכל חתול.

אנחנו מלאים ציפיות והתרגשות, בעוד שהחתול\ה חווה טראומה במעבר. אל לנו להיעלב או להתבאס שהחתול\ה לא מתקרבים אלינו בשעה הראשונה שלהם בבית, או אפילו בימים הראשונים, אלא לתת לו\ה את הזמן לגשת אלינו כשהם מוכנים ואז ניצוצות האהבה יתחילו. כמובן שלפתות עם איזה מעדן רטוב או משחק מרטיט לבבות לגמרי רצוי ומקובל אבל לא בכוח.


בהצלחה!

 הכותבת היא פעילת בע"ח מנוסה ובית אומנה לחתולים בעלת העמוד
CATS OF ISRAEL

לעוד מאמרים בבלוג לחתולים של לוסיז לחץ כאן >>>

לעוד מאמרים בבלוג לכלבים של לוסיז לחץ כאן >>>