כללי התנהגות וטריקים לבילוי מוצלח בגינת כלבים


 כמעט לכל אחד מאיתנו יש גינת כלבים בקרבת הבית כך תנצלו את גינת הכלבים. 

גינת כלבים זאת בהחלט דרך מצויינת לפרוק אנרגיה לכלב לעייף אותו ולשמור על הכושר בכדי שיגיע הביתה ויהיה נינוח ורגוע.

אבל איך נדע האם גינת הכלבים באמת אידאלית לכלב שלנו?האם הוא באמת נהנה שם? ואם יש לנו גור שעדיין לא נחשף לכלבים, האם הגינה היא מקום מתאים לחשיפה?

כמו לכל דבר בחיים יש יתרונות ויש חסרונות. גם לגינת הכלבים.


יתרונות:

לכלב שאוהב חברת כלבים, זה מקום כייפי לפריקת מתח, לפגישת חברים חדשים בכל יום ומפגש עם חברים ותיקים.

לנו זה סידור ממש נוח, משחררים את הכלב, פוגשים חברים שהכרנו מפעמים קודמות, מפטפטים על נושאים רבים ובעיקר על כלבים וזה גם עבורנו קצת פריקת מתח והתנתקות מחיי היום יום העמוסים.


חסרונות:

לא תמיד נדע את אופיים של כל הכלבים הנמצאים בגינה.
אין לכם מושג אם יש כלב בגינה שלא עבר מספיק חשיפה לכלבים ואינו יודע לתקשר כראוי עם כלבים בכללי והדבר יגרום לריב/תקיפה/פציעה כשהכלב שלכם ינסה ליצור עמו מגע. (הבעלים לרוב יאמרו שהוא בסדר).

אם אחד מהכלבים ינסה לתקוף אותם כי הוא לא קורא טוב שפת גוף של כלבלבים צעירים יכול לגרום לכלב לפחד כל חייו הבוגרים מכלבים שניגשו אליו באגרסיביות ואפילו לפתח שפת גוף אגרסיבית בעצמו.

הבעיה העיקרית היא שאין לנו ממש שליטה על המתחולל בין הכלבים. מספיק כלב 1 שאינו מרגיש בטוח בחברת כלבים רבים בשביל לגרום להסלמה בקרב כל הכלבים שנמצאים.

הרבה פעמים אנו מביאים את הכלב שלנו לגינת כלבים רק כי זה מתאים לכלבים אבל למעשה הכלב לא נהנה. זה יכול להיות כי הכלב פשוט לא מעוניין באינטראקציה עם כלבים,יכול להיות שהוא כלב שמרחיק כלבים שבאים לרחרח אותו ונמצא במגננה תמידית (נובח,חושף שיניים, נותן ביסים באוויר). ישנם כלבים שמאוד יפחדו וינסו כל הזמן להימלט, להתחבא מתחת לספסלים או לקפוץ לחיק הבעלים.
בניגוד לדעה הרווחת, הכלב לא "ילמד להסתדר" ולא יקבל חשיפה נכונה או יתרגל לחברת כלבים. ייתכן שגינת הכלבים לא מתאימה לו.



כמה דרכים לוודא שכרגע בטוח לנו להכניס את הכלב גינה:

1.לפני שנכנסים, מתבוננים מבחוץ (במרחק יחסי מהגדר) בכל הכלבים: איך הם משחקים, איך הבעלים נוהגים בהם, האם יש סטרס כללי ביניהם? האם אחד הבעלים כל הזמן "מזהיר" את הכלב שלו וצועק עליו והכלב חושש.

2.אם החלטתם להיכנס, חכו כמה דקות עד שהכלבים שבגינה יפסיקו להגיב אליכם בהתרגשות/נביחות/התקהלות וברגע שהם חוזרים למשחק ביניהם, אפשר להיכנס ברוגע.

לחלופין, אפשר לבקש מהבעלים של כל כלב להרחיקו מעט בכדי שתוכלו להיכנס בנועם לגינה מבלי שכל הכלבים יתנפלו על כלבכם ויגרמו לו להילחץ ולהרגיש מוצף.

הכניסה לגינה צריכה להיות נעימה ורגועה.

3.אם ידוע לכם שהכלב שלכם רכושן למשאבים, אוכל לכלבים  או לכדורים ואתם רואים את אחד מבעלי הכלב משחקים בכדור, אל תהססו לבקש ממנו להעלים את המשאב כרגע מחשש שתפרוץ מריבה בין הכלבים. אם לכלבכם אין בעיית רכושנות אבל הוא מאוד אוהב לשחק והמשחק הנוכחי בגינה יכול להלהיב אותו, כדאי לשאול את שאר בעלי הכלבים בגינה אם לכלבם יש את בעיית הרכושנות. (ניתן לראות לרוב עוד מבחוץ)


 

 

 

 

 

 

 

 

 


הכלב נלהב בגינה, אבל כשאתם רוצים ללכת הוא לא מוכן? תקראו את הטיפים הבאים:

לגינה תמיד תגיעו עם כמה חטיפים שווים במיוחד במידה ועדיין לא קניתם אתם מוזמנים לרכוש אצלנו בחנות, כאלה שהוא לא מקבל ביום יום בבית. תדאגו להסתירם היטב, כך ששאר הכלבים לא ידבקו אליכם ויווצר סטרס ולחץ.

כשאתם בגינה, תורידו לכלבכם את הרצועה אבל אל תניחו אותה בצד, תישארו איתה כל הזמן ביד. תוך כדי שכלבכם משחק, תקראו לו, תתפסו לו בקולר ותשחררו אותו שוב למשחק. לרוב כלבכם מידי פעם יגיע אליכם לליטוף או סתם יחס, תתנו לו מיד חטיף ותשחררו אותו.

לאחר כמה דקות אתם יכולים לקרוא לו אליכם, לתפוס בקולר ולחבר את הרצועה ושוב לשחרר אותו להמשך משחק. בהמשך אפשרי לחזור על הפעולות, לתת לכלב חטיפים בכל פעם שהוא בא אליכם בספונטניות ומרצונו.

הגיע הזמן ללכת? קוראים לכלב, נותנים חטיף על זה שהוא הגיע כשקראתם לו (הוא זוכר ששווה לו לבוא אליכם). מחברים את הרצועה לקולר, נותנים שוב 1-2 חטיפים תוך כדי שאתם מתקדמים לשער היציאה. יוצאים מהשער, הכלב בפוקוס עליכם (ועל החטיף) נותנים חטיף אחרון וחוזרים הביתה.

זה פועל כמו קסם, מהר מאוד יהיה שינוי משמעותי בעזיבה של הכלב מהגינה. הוא אפילו יהיה מבסוט שהגיע הזמן לחזור הבייתה.



עוד דברים שחשוב לדעת:

  • מומלץ לא להאכיל את הכלב לפני ביקור בגינת הכלבים אלא רק 40 דקות לפחות אחרי חזרה מהגינה ורגיעה מוחלטת של הגוף שלו.

  • תזכרו תמיד להביא שקיות "שקי קקי" ולהרים את גללי הכלב

  • אם כלבכם נכלל בחוק "הכלבים המסוכנים" תדעו שאסורה הכניסה לפי החוק ובמקרה שפקח יעבור במקום אתם יכולים להיקנס.

  • מומלץ להביא כלי לשתייה ולתת לכלב ללגום לגימות קטנות מידי פעם, בעיקר בימים החמים.

לסיום, גינת כלבים יכולה להיות חוויה מאוד טובה כלפי כלב אחד , ויכולה להיות מאוד לא נעימה לכלב שני.

נכתב ע"י שיראל זבולוני, מאלפת ובעלת פנסיון