סירוס כלב – התשובות שיעזרו לכם לקבל החלטה נכונה

האם מדובר בהליך בטוח ואיך הוא ישפיע על התנהגות הכלב שלי? כל התשובות לשאלות שמעניינות בעלי כלבים לקראת הליך סירוס הכלב.

הופעה של בעיות משמעת חדשות, התנהגות אגרסיבית כלפי כלבים או אנשים אחרים, ניסיונות לברוח מהבית וסימון הסביבה הקרובה באמצעות שתן, הן רק כמה מבין הבעיות עמן מתמודדים בעלי כלבים שאינם מסורסים. סירוס כלב הוא הליך פשוט ויעיל שיכול להגן עליו מפני בעיות התנהגות ובעיות רפואיות, ואלה כל הפרטים שחשוב לדעת עליו.

 

האם באמת כדאי לסרס את הכלב?

כמו שציינו, תהליך ההתבגרות עלול להוביל חלק מהכלבים לפתח צורות התנהגות לא רצויות שקשורות בעליית רמות הורמון הטסטוסטרון שלהם. למרות שההליך הרפואי פותר את רוב הבעיות הללו, סירוס כלב לא משנה את ההתנהגות שלו. הכלב אמנם ייעשה פחות אגרסיבי בסיטואציות מסוימות, אך אין חשש שתקבלו כלב שינהג שונה ממה שנהג עד היום בכל הנוגע לאהבתו למשחקים, אופיו הכללי וכדומה.

נוסף על בעיות ההתנהגות, סירוס ימנע הופעת גורים לא רצויים או מחלות בהן דלקות בפסרוסטטה או סרטן האשכים. רצוי לבצע את ההליך מוקדם ולא להשתהות עמו, ויש להתייעץ עם וטרינר לגבי הזמן המומלץ לכלב שלכם.

כלב רגע לפני סירוס

 

כיצד עובר הליך הסירוס?

החדשות הטובות הן שבכל הנוגע לעניין סירוס כלבים החלמה לא צפויה להפוך לאתגר מיוחד. ההליך הוא פשוט וקצר, והכלב צפוי להשתחרר ממנו כבר באותו היום. סירוס הוא למעשה ניתוח שנעשה בהרדמה כללית, במהלכו מבוצע חתך קטן בקרבה לשק האשכים של הכלב. לאחר שהאשכים מוסרים, החתך נסגר באמצעות תפרים.

 

כמה עולה סירוס כלב?

למרות שכולנו רוצים את הטוב ביותר עבור הכלב שלנו, מובן שבנושא של סירוס כלב מחיר הוא פקטור משמעותי. ישנם מקומות שמציעים עבור סירוס כלבים מחיר מסובסד, אבל לפני קבלת ההחלטה חשוב להתעניין מה מגולם במחיר. זכרו שלמרות שמדובר בהליך לא ארוך, זהו עדיין ניתוח ויש לוודא שהוא מבוצע על ידי וטרינר מנוסה ובמרפאה שמספקת את כל התנאים הנחוצים. תוכלו להתייעץ עם חברים בעלי כלבים כדי לקבל המלצות ממקור ראשון.

אחרי סירוס הכלב שמח יותר

 

מה מצפה לכלב שלי אחרי הניתוח הסירוס?

כאמור, הכלב שלכם צפוי לחזור אתכם הביתה מספר שעות בסיום הניתוח, וביום שלאחריו כבר יחזור כנראה לשגרה האהובה עליו. בחלק מהמקרים כלבים יצטרכו ללכת עם קולר אליזבת, שמיועד למנוע מהם ללקק את התפרים. ניתן להשיג את הקולר במרפאה וטרינרית, חנות חיות וכדומה.

ייתכן שהכלב יהיה נטול תאבון ולא יאכל את האוכל לכלבים, יקיא או ייראה חלש בסיום ההליך, מדובר בתגובה טבעית לחומרי ההרדמה. שאלו את הווטרינר מתי מותר לרחוץ את הכלב, ולהגיע לביקורת בתאריך שייקבע עבורו. פנו אל הווטרינר קודם לכן במקרה של פגיעה בתפר, או אם הכלב ממשיך לסרב לאכול או לא חוזר לעצמו גם לאחר מועד ההתאוששות שציין הווטרינר (לרוב בין 24 ל-48 שעות).

לסיכום, בתור בעלי כלבים מובן שאנו דואגים לבריאותם ולשלומם בכל רגע נתון. למרות שהמחשבה על הליך ניתוחי היא לא תמיד נעימה, לסירוס ישנם שלל יתרונות חשובים שילוו את הכלב לאורך חייו. התייעצו עם וטרינר וקבלו את ההחלטה המתאימה לכלב שלכם.