אביב הגיע פסח בא - איך נערכים לפסח  עם אוכל לכלבים כשר לפסח (ללא חמץ)

אוכל כשר לפסח (ללא חמץ) לכלבים - גם אתם בעניין?

פעם בשנה, בבתים שומרי מסורת בישראל מצהירים על מלחמה בחמץ. אנחנו מנקים מסביב לשעון ודואגים שלא ישאר זכר לחמץ בביתנו. אבל יש מקום אחד בבית שאנחנו די מתלבטים מה לעשות ולא יודעים איך לנהוג בצלחת הלא כשרה של הכלב האהוב שלנו. הרי בעלי חיים לא מודעים למהומה סביב המזון הרגיל שלהם ואנחנו לא בטוחים שיסכימו לוותר עליו בקלות.

מומלץ לחשוב ולתכנן את הארוחות שלהם מבעוד מועד ולגשת למשימה עם אחראיות לבריאותם ודאגה לשלומם.

כלב ממתין למזון

מזון כשר לפסח (ללא חמץ) עבור חיות מחמד

קודם כל חשוב שתדעו שמוצרים אלו בהחלט נמצאים בהישג יד על המדפים בחנויות שמוכרות מזון לבעלי החיים.

תעשיית המזון דאגה לייצר מוצרים כשרים לפסח (ללא חמץ) על מנת להבטיח פסח באמת כשר גם בבתים שמחזיקים בעלי חיים.

אם אתם בעצמכם לא נמנים עם החובבים הגדולים של המצה, תוכלו להבין גם את הכלב שלכם שאמור להתרגל למזון החדש וללמוד לעכל אותו. חשוב לא להעמיד את חיית המחמד שלכם במבחן מיידי אלא להרגיל את מערכת העיכול שלה מבעוד מועד. כך למשל, במידה והכלב שלכם ניזון בעיקר ממזון יבש, אנחנו ממליצים כמה ימים לפני חג החירות, לערבב את אוכל לכלבים הכשר לפסח עם המזון שהכלב רגיל אליו ולאפשר לו להתרגל הן לטעם החדש והן להרכב החדש.

תתחילו עם כמויות קטנות של האוכל הכשר לפסח ולאט לאט תגדילו את הכמויות. כך מערכת העיכול של הכלב תתרגל למזון החדש ולא תצטרכו להתמודד עם הבעיות המוכרות היטב לכולנו במהלך החג דוגמת עצירות.

גם בסיום החג, תהיו זהירים ותחזירו את המזון לכלבים הרגיל לקערה של הכלב בהדרגה. המעברים החדים מידיי בין סוגי המזון השונים לא מטיבים עם הבריאות של החבר הנאמן שלנו.

במידה והכלב שלכם בררן ונהנה מידי יום מארוחות גורמה שאתם מציעים לו ולא מעוניין בגיוון, יכול להיות שתצטרכו להיות סבלניים בעודכם מציגים בפניו את טעמי הפסח החדשים. סבלנים אבל מספיק עקשנים כדי שהוא יבין שבסופו של דבר יצטרך לאכול גם מהמאכל החדש הרי אתם לא יכולים להרשות לו לצום כל תקופת החג. צום ארוך שכזה לא בריא לאף אחד.

כלב בתנוחת משחק

האם אפשר לפנק את הכלב עם מאכלים משולחן החג?

אתם חושבים ששום מאכל בעולם לא משתווה לקציצות דגים שאתם מכינים. קשה לעמוד בפיתוי ואתם רוצים לפנק את הכלב האהוב שלכם - ההמלצה של המומחים היא אל תעשו זאת.

מהאוכל שלנו בעל החיים לא יקבל את המרכיבים הנחוצים ובריאותם תפגע. ההשלכות של התזונה הלא מאוזנת הן לא נעימות ויכולות לבוא לידי ביטוי בפרווה נושרת ולא מבריקה, בפגיעה בחיוניותו של הכלב ובמחלות שיצטברו עם הזמן.

גם שוקולד נמנה עם המאכלים הלא מומלצים לכלבים (ואפילו מסוכנים). בעלים שמבלים זמן מועט מדי בחברתם של חיית המחמד שלהם מרגישים אשמים ומנסים לפצות אותם על ידי נתינת חטיפים או עצמות לכלבים. אבל שום ממתק לא יחליף את הדאגה ותשומת הלב אליה צמאים חברים הנאמנים שלנו. תזכרו את זה ותבלו את החג בחברתו של הכלב האהוב שלכם.

לעוד מאמרים בבלוג לחתולים של לוסיז לחץ כאן >>>

לעוד מאמרים בבלוג לכלבים של לוסיז לחץ כאן >>>