אז מה בעצם החתול שלכם עושה ביום-יום?
נכתב על ידי CATS OF ISRAEL, פעילת בע"ח מנוסה ובית אומנה לחתולים

לפעמים נראה לנו שכל מה שהחתולים שלנו עושים זה לישון ולהפריע לנו בזמן הכי לא נכון (כמו שנת היופי שלנו). האמנם? או שמא יש הגיון לטירוף שלהם?


אז בואו נדבר על זה. ממה מורכב סדר היום של החתול שלכם?

נתחיל בנושא האהוב ביותר (על החתול שלנו) – שינה. חתולים מאוד אוהבים לישון! מאוד מאוד אוהבים לישון! ומי לא בעצם.
חתולים ישנים יותר מאנשים אבל גם מתעוררים מכל דבר קטן. הרגלי השינה, כגון כמה שעות ישנים ומתי ישנים במהלך היום, משתנים בין חתול לחתול ותלויים ברמת הפעילות שלהם ובסביבה בה הם נמצאים. למשל, חתול בית שאינו יוצא החוצה יישן יותר מחתול רחוב שצריך לצוד את האוכל שלו בעצמו. כך או כך, חתולים ישנים בין 13 ל19 שעות ביממה! אוי, הקנאה.


שעות משחק – חתולים אוהבים וצריכים לשחק כדי להיות מאושרים. כפי שבטח שמתם לב – כל דבר יכול להוות עילה למשחק עבור החתול שלכם – פיזור הקניות מהסופר והשארת שקית ללא השגחה, הליכה בבית עם מטען של פלאפון וקנייה של מוצר חשמלי חדש והשארת קופסתו בבית לאחר התקנת המכשיר (כי מי לא אוהב קופסא טובה?).
המשחק מאוד חשוב לחתולכם כדי להוציא אנרגיה ועוד יותר ישמח אם תשחקו יחד איתו כדי לחזק את הקשר ביניכם וליצור עניין רב יותר במשחק.


סביבה מעניינת. אתם יוצאים לעבודה, לסידורים, לארוחות משפחתיות ולפעמים יוצאים בערב עם חברים, בזמן שהחתול שלכם נשאר בבית. כדי ליצור לו ריגושים ועניין (כדי שלא ישתעמם ויוציא את זה על הספה) מאוד חשוב לפזק לו צעצועים ברחבי הבית – משטחי גירוד מקרטון, כדורים, עכברים, חכות, מתקן גירוד ואפילו חלון מרושת\מסורג שממנו יוכלו להביט החוצה בבטחה.
כמו כן, ניתן להשמיע ולהראות לו צלילים וסרטונים שמותאמים לחתולים כדי להעביר את הזמן בכיף.
ככל שהסביבה של החתול שלכם תהיה יותר מעניינת ומרגשת – כך תפחת ההתעסקות שלהם במה שהם לא אמורים לעסוק בו (כולנו יודעים למה הכוונה....).


כמו תמיד, יש לדאוג לזכויות הבסיס של כל חתול – אוכל טרי (שלא ישב בקערה יותר מ24 שעות), מים נקיים (להחליף כל יום פעם או פעמיים) וארגז חול נקי (לנקות כל יום ולהחליף את החול פעם בכמה שבועות תלוי ברמת הלכלוך).


זמן איכות אתכם – 5 דקות או 3 שעות, מבחינת החתול זה משמח בכל מקרה. החיים שלנו גדושים באירועים ולפעמים עד שאנחנו מגיעים הביתה, כבר אין לנו כוח לשבת ולשחק. אבל מאמץ קטן מצידינו, יעשה את החתול שלנו הרבה יותר מאושר והרבה יותר קרוב אלינו.


אז למרות ששינה זה חשוב מאוד, החתולים שלנו בכל זאת עושים עוד כמה דברים במהלך היום וחשוב לספק להם סביבה מהנה ומאתגרת כדי שיחיו חיים מלאים ומאושרים. חיי חתול שכאלה.