הקיץ מתקרב: כך תתמודדו עם פרעושים וקרציות

הם קטנים, אך עלולים לגרום לצרות גדולות לחיות המחמד. איך נערכים למכת הפרעושים והקרציות, והאם אפשר למנוע אותה מראש?

מזג האוויר בישראל אהוב במיוחד על כל מי שחובב את החום – וגם טפילים נכללים בקטגוריה הזו. רגע לפני העונה שמזמינה מפגש עם פרעושים וקרציות, אתם מוזמנים ללמוד כל מה שחשוב לדעת על מוצרי הדברה לכלבים וחתולים וטיפים שיעזרו לסיים את הקיץ ללא גירודים.

כלב מתגרד

קרציות או לא להיות

קרציות מופיעות בעיקר על כלבים, אבל גם חתולים עלולים לסבול מהן. קרציות יכולות להמתין לחתול או לכלב שלכם בטיול מחוץ לבית, ולקפוץ עליהם כאשר הם ירחרחו שיח או יתגלגלו באדמה. בשלב הבא הן ייצמדו אל כלי הדם שלהם, ולא יעזבו עד לסיום ה"ארוחה".

גם פרעושים ניזונים מדם של אחרים, ואם הם הגיעו אליכם הביתה – הם עלולים לעבור גם אליכם. כישורי הניתור המרשימים ויכולת ההתרבות המהירה, הופכים אותם ל"טרמפיסטים" מצוינים. את המסע עד לבית שלכם הם יכולים לעשות בשלל דרכים, ביניהן "טרמפים" עם חיות המחמד שלכם או עם אורחים שהגיעו אליכם.

 

האם חיית המחמד שלי סובלת מפרעושים או קרציות?

אם החתול או הכלב שלכם מתחילים להתגרד בצורה מוגזמת או לנשוך את עצמם, סימן שהם מתמודדים עם גירוי שחשוב לאבחן את המקור לו. התבוננו בפרוותם, וחפשו אחר קרחות או נקודות שחורות. התקרחות עשויה להופיע במצבים בהם בעל החיים נושך את עורו כדי להתמודד עם אי הנוחות, ואילו הנקודות השחורות הן צואת פרעושים.

 

מדוע חשוב לטפל בפרעושים וקרציות ואיך עושים זאת?

פתרונות הטיפול והמניעה של נזקי פרעושים וקרציות מיועדים להתמודד לא רק עם אי הנעימות שבעקיצות. חלק מבעלי החיים יסבלו מתופעות שנלוות אליהן, בהן למשל תגובות אלרגיות לרוק שמפרישים הפרעושים. אחרים עשויים להתגרד עד לכדי פציעה או לבלוע תולעים שמגיעות יחד עם הפרעושים. החדשות הטובות הן שטיפול נכון יכול למזער את הסיכון לבעלי החיים שלכם, וניתן להתחיל בו כבר עכשיו. מומלץ לפנות לווטרינר או אל חנות חיות כדי לקבל המלצות נוספות.

  • מוצרי הדברה ומניעה – קיימים שלל מוצרי הדברה לחתולים ולכלבים, שחלקם מתאימים גם לקטילה וגם למניעה של הדבקה חוזרת. תוכלו לרחוץ את חיית המחמד בשמפו מיוחד שקוטל ודוחה את הטפילים, להשתמש בתרסיס או לרכוש עבורה אמפולה נגד פרעושים וקרציות. בעת הפנייה אל חנות חיות, ציינו את משקל חיית המחמד שלכם ואת גילה.
  • קולר נגד פרעושים וקרציות – עבור מי שמעוניינים בפתרון לטווח ארוך, קולר מיוחד יכול להיות פתרון מניעה מצוין. קולר נגד פרעושים סרסטו למשל, מיועד לכלבים ויעיל למשך זמן ארוך במיוחד של עד 8 חודשים. לאורך התקופה הוא משחרר חומרים פעילים שמקשים על קרציות להיצמד לפרוות הכלב. אלה שמצליחות להיתפס אליה, מתות ונושרות ממנו.
  • ניקוי הבית – כמו שהזכרנו, פרעושים יכולים לעבור בקלות ממקום למקום ולכן עלולים לשכון גם בכל אזור בבית. במקרה כזה, לצד מוצרי הדברה לכלבים ולחתולים, חשוב גם לנקות היטב את כל שטחי הבית. מומלץ לשאוב היטב אזורים בהם חיית המחמד נוהגת לרבוץ, ולסיים את הניקיון עם תרסיס ייעודי. במצבים של הדבקות חוזרות, ניתן לשקול הדברה מקצועית. חשוב כמובן לעקוב אחר הנחיות המדביר, על מנת לא לסכן את חיות הבית.
  • טיפול נגד תולעים – בעלי חיים שמלקקים את עצמם בניסיון להילחם בטפילים, עלולים לבלוע תולעים שמגיעות עמם. טיפול קבוע נגד תולעים בהתאם להנחיות הווטרינר, יכול למנוע את הסיכון לכך.

     

    מוצרי הדברה וטיפוח עבור כלבים

     

    מוצרי הדברה וטיפוח עבור חתולים

     

  •