איזה מזון כדאי להביא לכלב - אוכל יבש או רטוב

את המשפט שאומר ״אנחנו מה שאנחנו אוכלים״ כולנו מכירים. הוא בעל משמעות לא רק עבור המין האנושי אלא עבור כל היצורים החיים.

מזון הוא אחת מאבני היסוד החשובות לחיים ארוכים ובריאים בדיוק כפי שאנחנו מאחלים לעצמנו לכל בני ביתנו.

חיות מחמד הם חלק בלתי נפרד מהמשפחה שלנו, וכל פעם כשאנחנו מתיישבים ליד השולחן עלינו לדאוג שגם הם יקבלו מזון איכותי המותאם בדיוק עבורם.

מדפי חנויות החיות מלאים במזון לכלבים. ישנם סוגים שונים ומגוונים ובקלות אפשר ללכת לאיבוד בין כל האופציות הניתנות לבחירה. האם לבחור באוכל יבש או רטוב לחיית מחמד האהובה שלכם? בואו נעשה קצת סדר ונבין מה הכי כדאי לשים בעגלת הקניות שלנו.

מה היא הדרך הנכונה להאכיל את הכלב

מילת המפתח היא הגיוון. בדומה לבני האדם על החברים הכי טובים שלנו לאכול ארוחות המכילות את כל אבות המזון. מומלץ לשים בקערה שלהם דגים, בשר, דייסות, ירקות, דברי חלב וסוגי מזון אחרים.

כמות המזון והרכב של כל ארוחה יש לחשב לפי גיל ומשקל של הכלב בין אם הוא כלב בוגר או גור, עונת השנה, סביבת הגידול וכמובן לפי רצונו של אהוב לבכם.

בשוק המזון לבעלי חיים תמצאו שני סוגים עיקריים של אוכל - מזון יבש לכלבים ומזון רטוב לכלבים. האם לאחד מהם יתרונות על פני האחר ועליכם לתת העדפה דווקא לסוג מסויים זה?

ובכן, לפי מחקרים שנעשו בנושא השילוב של שניהם הוא המצנח ויבטיח תזונה מלאה ואיכותית לכלב שלכם.

ארוחות המתבססות על שילוב של מזון רטוב ויבש יתרמו לבריאותו התקינה של חיית מחמד שלכם ויעזרו למנוע מחלות רבות.

כלב אוכל דונלדס

יתרונות של תפריט משולב

נזכיר בקצרה למה כדאי לכם לשלב סוגי מזון יבשים ורטובים בעודכם מתכננים ארוחות לכלב שלכם.

בדרך זו חיית המחמד שלכם לא תסבול ממשקל עודף ותרגיש מצוין כי מזון איכותי יתרום לגדילה של החיידקים הטובים במערכת עיכול שלה. בנוסף, לא תצטרכו לעשות ביקורים תכופים אצל רופא שיניים היות וחתיכות של מזון יבש ינקו את שיני הכלב ויורידו סיכוי למחלות בחלל הפה. האוכל הרטוב יעלה את כמות הנוזלים הנצרכים על ידי החיה ויהווה מניעה להיווצרותם של האבנים במערכת השתן. תתפלאו אבל בדרך זו גם נשמור אצל כלבים על האינסטינקט המולד לחפש מזון מגוון מה שיקרב את החבר הטוב שלנו לטבע.

חשוב לדעת כי עליכם ללמד את הגור הקטן לאכול מזון יבש ולחשוף אותו לחתיכות הקשות בזהירות רבה.

לבעלים של הכלב חשיבות מכרעת בשמירה על בריאותו, על תוחלת החיים שלו ועל חיוניותו.

אל תשכחו שההתפתחות התקינה של חיית מחמד שלכם תלויה הן בתורשה והן בכם, או יותר נכון במאמץ פיזי ותזונה נכונה, אשר אתם מספקים להם.

ביכולתנו לשמור על בן משפחה המדהים שלנו אז בואו נעשה את זה בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים!