אומנה לכלבים - מידע שכדאי לדעת

למה בעצם כדאי לעשות אומנה לכלבים?

יש מספר סיבות עיקריות ונרצה לחלק אותן לשתי קטגוריות:

  1. למה כדאי לעשות אומנה מבחינתכם: אומנה זאת דרך מצויינת להבין אם בכלל מתאים לכם לאמץ כלב – מבחינת אופי הטיפול. במידה ויש לכם כבר בעל חיים, אומנה תיתן לכם אופציה להכיר ביניהם ולראות את הדינמיקה מבלי להתחייב מראש ל15 שנה. כמו כן, תוכלו להכיר את הכלב ולראות אם הוא ספציפית מתאים לאורח החיים שלכם - שכן הכלבים מתנהגים שונה כשהם בהסגר או בכלביה, לעומת איך שהם בבית.

  2. למה כדאי לעשות אומנה מבחינת הכלב: כל שנה מומתים בין 60 ל100 אלף כלבים בישראל. כל שנה מומתים בין 60 ל100 אלף כלבים בישראל! הכוונה לכלבים שהגיעו כבר להסגר ובשביל מקום לכלב אחר שנכנס להסגר, הם מומתים. כשאתם לוקחים כלב לאומנה, אתם מצילים 2 כלבים – את הכלב שלקחתם לאומנה ואת הכלב שימלא את הכלוב שלו במקומו.
    מספר הכלבים המומתים אינו כולל את מספר הכלבים שמתים מפציעות, רעב והתעללויות במקומות נוראיים שלא קיבלו עזרה בזמן.
    למרות שכמעט ואין כלבים משוטטים שניתן לראות ברחובות, מצב הכלבים בארץ, לאורכה ולרוחבה, הוא מאוד לא טוב.
בנוסף, אומנה תיתן לכלב להראות את אופיו האמיתי ובכך למצוא לו בית מתאים בדיוק שיצמצם נטישות עקב אי התאמה.
כלב מוציא ראש מחלון הרכב

מה זה דורש מכם?

בתור אומנה לכלב, עליכם לספק לו מצע רך לישון עליו, אוכל לכלבים ומים נקיים (מדריך בחירת מזון לכלבים). כמו כן, כל כלב צריך לפחות 3 טיולים ביום. יש כלבים אנרגטיים יותר ופחות, אז קחו בחשבון את אופי הכלב שאתם לוקחים לאומנה ופנו את הזמן המתאים להוצאת אנרגיה עבור אותו הכלב.
כך תבחרו מזון לכלב בקלות.
 

למה לצפות?

כשמגיעה חיה מתוקה ופרוותית חדשה הביתה, כל מה שבא לנו זה להתחבק על הספה יחד שעות. נכון? אז זהו שבשביל אותה חיה מתוקה, המעבר עצמו, האנשים החדשים והריחות הלא מוכרים גורמים לטראומה במעבר ורוב הסיכויים שהכלבלב לא ירצה להתחבק על הספה בימים הראשונים. לרוב, הכלב יתנהג בריחוק מסויים בהתחלה ואף יסתיר את אופיו האמיתי. לאחר זמן מה, כשיפתח – יחשוף את אופיו האמיתי.  

DOs

בחרו כלב לאומנה עם אופי שמתאים לאורח חייכם כדי שהאומנה תוכל להימשך עד למציאת בית. למשל, אל תקחו גור צעיר שצריך המון תשומת לב אם אתם בעבודה 12 שעות ביום. הציעו לכלב חטיפים טעימים, שימורים וצעצועים כדי ליצור קרבה. הציעו יד מלטפת אם יבחר בה. וכמובן טיולים ארוכים וכיפים אתכם!
כלב במשחק עם כדור

DON’Ts

אל תכפו על הכלב ליטופים אם אינו מעוניין בכך. אל תגבילו אוכל או מים לעולם. אל תעלבו אם הכלב לא מתחבר אליכם מהרגע הראשון, הוא צריך זמן. אל תוותרו עליו אם אינו בדיוק מה שציפיתם. ואולי הכי חשוב - הגודל לא קובע! בבקשה אל תבחרו כלב לפי גודל, גם כלבים גדולים יכולים לחיות באושר בדירה קטנה וחלק מהכלבים הקטנים מפוצצים באנרגיה הרבה יותר מכלבים גדולים. כשאתם מתנדבים לעשות אומנה, אתם מצילים חיים. אין לאותו כלב אף פתרון אחר וחייו בידיכם הבלעדיות! אז גם אם קשה, כי כל התחלה קשה, אל תוותרו ישר. תנו לו זמן להרגיש בבית ולהתרגל למצב החדש. תנו לו זמן להיפתח אליכם ולרכוש בטחון. אז - !KEEP CALM AND FOSTER A DOG
מקומות בהם ניתן לסייע באומנה לכלבים:
- ניתן להשאיר פרטים באתר של עמותת כלבים שבצל
אתר יד 4 המשמש מאגר לאימוץ כלבים ואומנות.
- בנוסך ניתן לפנות גם אל עמותת ראשון אוהבת חיות עמותה הדואגת לאימוץ ואמנה של בעלי חיים.

מאמר זה נכתב על ידי CATS OF ISRAEL, פעילת בע"ח מנוסה ובית אומנה לחתולים.

אנו מזמינים אתכם לסיבוב אצלנו בחנות חיות אינטרנטית לרכישת מוצרי מזון וציוד לכלבים, אנו תורמים מנות מזון להצלת כלבים בעמותות עבור כל קנייה אצלנו באתר.