חתול ישן

כל מי שמגדל חתול כבר יודע – הוא ישן, והרבה. חתולים ישנים לאורך שעות רבות במהלך היממה, ובדרך כלל גם בתנוחות שונות ובמקומות שונים. בעלי חתולים דואגים לחתול עבור פינה נעימה ושלווה לישון בה, אך החתול יכול לישון גם במקומות אחרים, לבדו, אתכם או עם בעלי חיים אחרים. אם אתם רוצים לדעת עוד קצת על הרגלי השינה של החתול המבוית הממוצע ועוד קצת מידע מעניין בנושא, אתם מוזמנים ולהמשיך ולקרוא.

איך חתול ישן?

רוב חתולי הבית ישנים בכמה תנוחות: על הצד או על הבטן, בדרך כלל לא על הגב (למרות שיש חתולים שישנים גם כך). חתולים יכולים לישון בתנוחה מתכרבלת, על הצד כאשר הרגליים רפויות ולא מקופלות לצד הגוף או על הבטן כאשר הרגליים האחוריות לצד הגוף והקדמיות מקופלות מתחת לראש. במקרים רבים, חתולים עשויים לישון כאשר הם מכסים את פניהם באמצעות רגל אחת או שתיים.

לתנוחות השונות יש משמעות מבחינת החתול: תנוחה מכורבלת עשויה להצביע על כך שהחתול לא חש ביטחון מלא בסביבתו, אבל זה לא הכרח. ייתכן כי הוא דווקא מרגיש כך בתנוחה הנוחה ביותר, וייתכן גם שמדובר בתנוחה שמחממת אותו בימים קרים.

שינה על הצד היא שינה נוחה ביותר עבור החתול, והוא בדרך כלל ישן כך כשהוא רגוע ומרגיש בטוח ושמח. שינה על הגב כאשר הבטן כלפי מעלה, וגם שינה על הבטן, מעידות על ביטחון ותחושת רוגע ושמחה אצל החתול, ולצד אמון מלא בבעלים (או בנוכחים איתו באותו החדר, במקרה שלא מדובר בבעלים).

חתולים ישנים כדי לאגור אנרגיות לשעות שבהן הם פעילים יותר, בין אם זה ביום או בלילה. רוב חתולי הבית לא פורקים מספיק אנרגיה במהלך היום ולכן יכולים להיות אנרגטיים מאוד בשעות הערות שלהם, ולאחר מכן הם חוזרים לישון כדי לאגור אנרגיות חדשות.

האם כדאי שחתול ישן במיטה שלנו?

אין דעה אחת שקובעת האם כדאי שהחתול יישן במיטה שלנו או לא, אבל יש יתרונות וחסרונות שכדאי להכיר לפני שמחליטים האם לאפשר לחתול לישון במיטה שלכם.

יתרונות

- זה פשוט כיף ונעים: אין דבר שיותר נעים מלישון עם החתול. הוא חמים ונעים, הוא מגרגר ורוטט וזה יכול לעזור בהירדמות מהירה בהפחתת סטרס ולחצים.

- שינה עם החתול זו חוויה שמקרבת בין הבעלים לחתול ומחזקת את הקשר ביניהם.

חסרונות

- חתולים עשויים לקום מספר פעמים בלילה ולפגוע באיכות השינה שלכם.

- חתולים עשויים להעלות את כמות החיידקים המצויים במיטה, בעיקר אם הם מסתובבים מחוץ לבית במהלך שעות היום. הם גם עושים זאת כתוצאה מביקור בארגז החול.

- שינה עם החתול עשויה להגביר את הופעת האלרגיות אצל הסובלים מכך.

- חתולים עשויים לישון על אחד מחלקי הגוף שלכם ולמנוע מכם מלזוז או מלהתהפך (ובעלי חתולים נמנעים לרוב מלהפריע לשנתו של החתול מתוך אכפתיות ואהבה כלפיו), דבר שעשוי לגרום לכאבים או לנזקים נוספים כתוצאה מחוסר תזוזה לאורך שעות.

איך כדאי להעיר חתול ישן?

באופן עקרוני – לא כדאי להעיר חתול ישן. תנו לו לישון ולקום בזמן שלו. אם אין לכם ברירה אלא להעיר את החתול מסיבה כלשהי, התחילו בהשמעת קול עדין כדי שלא ייבהל מהמגע הפתאומי שלכם (למשל, קראו בשמו בעדינות או השמיעו קול שהוא בדרך כלל מגיב אליו). לאחר שהחתול התעורר, תוכלו ללטף בעדינות רק באזורים שנעימים לו – בראש או בגב, אבל כדאי להימנע מליטוף באזור הבטן (אלא אם החתול אוהב את זה, מהיכרותכם איתו). חשוב לא להבהיל את החתול אם הוא ישן, ולהעיר אותו באופן עדין שיאפשר לו להתעורר בהדרגה.

האם לקנות לחתולי בית מיטה או לתת להם לבחור?

מיטה לחתול תאפשר לו לקבל פינה פרטית משלו בבית, ולישון בה בכל זמן שהוא רוצה. המיטה יכולה לספק לו מקום חמים ונעים לישון בו בשקט, ולכן כדאי שתהיה לחתול מיטה אחת משלו בבית. לעתים חתולים מעדיפים לישון במקומות אחרים גם כשיש להם מיטה, למשל על הספה, על המיטה שלכם או על מתקן הגירוד, אבל בהחלט כדאי שתהיה מיטה לחתול שבה יוכל להתכרבל כשהוא רוצה.

דגשים לבחירת מיטה לחתול

- גודל: מיטות לחתול לא מגיעות בגדלים מאוד גדולים, משום שחתולים אוהבים כוכים נעימים שבהם אפשר להתכרבל. כדאי לבחור בגודל מתאים ביחס לגודל החתול, וגם כזה שיתאים למקום בבית שבו תוצב המיטה.

- חומר גלם: חלק מהמיטות עשויות בד, חלקן מבד דוחה מים וחלקן עשויות פרווה סינתטית ונעימה. רוב המיטות מרופדות בכרית לאקסטרה נוחות. לרוב חתולים אוהבים מאוד את המיטות הפרוותיות, אך זה כמובן לא הכרח וכל בעלים יכול לבחור את המיטה שהוא חושב שהחתול שלו יאהב וישתמש בה.

- מחיר: מחיר המיטה משתנה בהתאם לגודל שלה ולחומר הגלם שממנו היא עשויה. הטווח הוא רחב, וכל אחד יכול לבחור במוצר המתאים לו מהבחינה הזו.

- פתוח או סגור? – חלק מהמיטות מגיעות כמיטה שטוחה (כמו מזרן), וחלק מגיעות כאשר הן סגורות, כמו מיטה בעיצוב שידה, איגלו, מלונה, גליל מעט ארוך שניתן להתכרבל בבסיס שלו, ועוד. כל האפשרויות יכולות להתאים, ובמדובר בעיקר בבחירה על פי שאר הפרמטרים כמו חומר גלם, מחיר, גודל וכו'.

- עיצוב: לכל מיטה עיצוב אחר, ואם חשוב לכם שהמיטה של החתול תשתלב בעיצוב הבית, ניתן לבצע את ההתאמה ולבחור במיטה שתתאם את הסטייל שלכם.

סיכום

חתולים ישנים הרבה שעות לאורך היממה, וזו בדיוק הסיבה לפנק אותם במיטה נעימה שבה הם יוכלו להתכרבל בשקט. בעלי החתולים רוצים מאוד לתת לחתול שלהם כל מה שהוא צריך כדי שירגיש רצוי ואהוב בבית, ורכישה של מיטה לחתול זו אחת הדרכים לשמח את החתול שלכם ולהעניק לו את הפינה הפרטית שלו. אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלנו ולצפות במגוון המיטות שיש לנו להציע, ולבחור במיטה הטובה ביותר עבור החתול שלכם.