למה כלבים אוכלים דשא? 3 סיבות עיקריות

יוצאים עם הכלב לסיבוב ולפתע שמים לב שהוא אוכל את הדשא, מדוע זה בעצם קורה

היי זאת שוב לוסי מהחנות חיות, מידי פעם אני רואה חברים בפארק שאוכלים עשב וחשבתי לעצמי. אני כלבה לא כבשה, למה שכלב כמוני יאכל עשב? האם זה בריא לי? אולי גם לי כדי להתחיל לאכול קצת דשא בזמן הטיול?
אז שאלתי צוות מומחים, אנשי מקצוע שמבינים יותר ממני.. וזה מה שהם אמרו:

הורים לחיות מחמד רבים דואגים כשהם רואים את הכלבים האהובים עליהם מכרסמים דשא בחצר או בפארק. למרות שזה בדרך כלל לא עניין של סכנת חיים, צריכת הדשא לעתים קרובות תגרום להקאות ואי נוחות, עקב גירוי של הקיבה ומערכת העיכול. בנוסף, אם הדשא אצלך מכיל כימיקלים, כגון חומרי הדברה וקוטלי עשבים, הסיכונים יכולים להיות גדולים יותר.

ואלה הסיבות העיקריות מדוע כלבים אוכלים עשב, יחד עם הפתרונות שלהם:

שעמום

כלב שאין לו מספיק תעסוקה והוצאת אנרגיות עשוי בסופו של דבר להשתעמם ולחפש פעילויות כדי למלא את החלל החסר ולבדר את עצמו. למרבה הפלא, אחת הפעילויות יכולה לכלול כרסום דשא(או במקרים גרועים יותר - חפירת בורות!). לכן, נקודת התחלה טובה היא להעריך כמה פעילות גופנית הכלב שלך מקבל על בסיס יומי והאם זה מפסיק לו? מומלץ לשלב את הפעילויות הרגילות עם אטרקציות נוספות כמו, משחק בגינת כלבים, משיכה בחבל, תרגול פקודות, למידת פקודות חדשות והאהוב על רוב הכלבלבים - לך תביא!!! (לא חייב בהכרח להיות רק כדור)

סוגיות תזונתיות

מבחינה היסטורית, כלבים הם אוכלי כל, מה שאומר שהם צורכים גם בשר וגם מזון מהצומח בימינו כל הטוב הזה מגיע כאוכל יבש לכלבים. מחקרים מראים שכלבים עם תזונת סיבים נמוכה יכולים לחפש תחליפים כגון הדשא על מנת למלא את החוסר הזה. כלבים אלו יכולים גם למצוא שלדשא יש טעם מושך וימשיכו לנשנש ממנו גם בלי הצורך התזונתי אם אתה מרגיש שזאת עלולה להיות הסיבה, מומלץ להתייעץ עם וטרינר על מנת לבדוק את הדיאטה של הכלב ואם יש צורך בהחלפת האוכל או בתוספי תזונה.

קלקול קיבה

יש המאמינים כי כלבים עם קלקול קיבה או כאב בטן יכרסמו דשא על מנת לרפא את עצמם ולנקות את הקיבה, תופעות נפוצות אצל מרבית הכלבים לאחר אכילת דשא הם הקאות או סוג של פליטות. עם זאת, האמת היא שאין ראיות מדעיות רבות בשביל לגבות את התאוריה הזו. אם אתם חושדים שיש איזו בעיה רפואית כלשהי כדאי להתייעץ עם הווטרינר מיד.