חול לחתולים- כל מה שצריך לדעת

חתולים הם בעלי חיים ששומרים מטבעם על הניקיון האישי שלהם. קל יותר להחזיק בבית חתול מאשר כלב ולו מהסיבה שאין צורך להוציא את החתול לטיול מחוץ לבית על מנת שיעשה את צרכיו.

יצורים מדהימים אלו מתרגלים די מהר לעשות את צרכיהם בתוך הבית במקום המיועד לכך.

בחירת חול לחיית המחמד שלכם היא משימה חשובה שאין להקל בה ראש. הן הבעלים של החתול והן החיה עצמה מעוניינים שלא יקרו "תאונות" מביכות ושישרור שקט ושלום בבית.

בדומה לבני האדם גם חתולים זקוקים לפרטיות בעת עשיית הצרכים לכן בעודכם באים לבחור מקום בבית בו ברצונכם להתקין את בית שימוש לחתול תדאגו למקום שקט ורחוק מאור הזרקונים. חיית המחמד שלכם אמורה להרגיש בטוחה על מנת להתרכז בפעולה חשובה זו.

כבר הזכרנו שחתולים אוהבים לשמור על טיפוח והיגיינה האישית שלהם וידועים בתור אוהבי ניקיון לכן חשוב לדאוג חול נקי עבורם אחרת הם לא יכנסו לתוכם.

חתול עושה את צריכו בחול לחתולים

פרט נוסף חשוב הוא גודל של בית השימוש. חתולים גדולים ימנעו להיכנס למקום קטן לכן חשוב לדאוג שיהיה להם מרחב על מנת שיוכלו להסתובב ולמצוא את תנוחה הנוחה ביותר.

השירותים האהובים על רוב החתולים הם למעשה ארגזים עם חול.

בעבר הלא רחוק, בעלי החתולים השתמשו בפיסות של עיתונים או בחול הרגיל ממגרשי המשחקים של הילדים. הריח מהארגז כזה היה בהתאם לחומרים שהיו בתוכו ובעלי החתולים נדרשו לנקות ארגז כזה יום יום אחרת חיות מחמד קפדניות אלו לא היו מסכימות להתקרב אליו.

לשמחתינו הרבה, עכשיו מצב שונה ובשוק קיים מגוון רחב של חול לחתולים. בואו נעשה קצת סדר ונבין איזה סוג של מילוי לארגז הוא הכי טוב.

איזה חול לבחור

רוב הגדול של החתולים יעדיפו מילוי רך שיהיה נעים למגע של כפות הרגליים שלהם. בנוסף, לחברים הרכים שלנו חשוב שיהיה נוח לחפור בתוך החול הרי אחרי כל עשיית הצרכים הם רוצים להחביא את מה שעשו בתוכו.

חתולים לא אוהבים אבק וריחות לא נעימים לכן בעודכם בוחרים את המילוי לארגז תבחרו בחול נטול ריח ואיכותי אחרת חתולים יסבלו מאלרגיה ויפתחו סדקים ופצעים בכפות הרגליים העדינות שלהם. בטיחות היא מילת המפתח גם כאן.

דרישותיו של בעל החתול מהמילוי לארגז בו חתול יעשה את צרכיו הן די דומות לדרישותיו של החתול. קודם כל חשוב לנו שלא יסתובב בבית ריח מהיציאות של החיה ושהחול לא ידבק לכפות הרגליים של החתול ויופץ בכל הבית.

כמובן חשובה הנוחות של ניקוי הארגז והמחיר של החומר היות ומדובר בחול שצריך להחליף לעיתים קרובות. תמיד נחפש פתרונות חסכוניים יותר בחנויות בעלי החיים.

חול לחתולים או ספה?

בשוק קיימים שני סוגים עיקריים של המילוי: חול לא מתגבש שסופג את השתן ומנטרל את ריחו וחול מתגבש העשוי מחימר טבעי שיוצר גוש במגע עם נוזלים של החתול.

החול המתגבש בעל יכולת ספיגה גבוהה. הוא עוזר בייבוש הצואה ועוזר בהוצאתה מהארגז.

החול הלא מתגבש, בדרך כלל אהוב על החתולים ועוזר בשמירה על ניקיון של הארגז.

בחירה נכונה של חול לחתול חשובה על מנת לשמור על בריאות של חיית המחמד האהובה ועל שלום בית לכן אל תקלו ראש במשימה חשובה זו בדומה לבחירת אוכל לחתול.