טיפים לטיפוח וטיפול בפרווה של החתול

נכתב על ידי CATS OF ISRAEL, פעילת בע"ח מנוסה ובית אומנה לחתולים

אז מה בעצם הסיפור עם הפרווה של החתול שלנו? אנחנו אמורים לסרק אותו? לקלח אותו? או שעדיף לא לגעת ולתת לו להסתדר לבד? תכף תגלו.

יש לא מעט גורמים שמשפיעים על הפרווה של החתול שלנו. הראשיים שביניהם הם המזון אותו הוא אוכל, החול בו הוא משתמש, לחץ בו הוא שרוי, גנטיקה מאבות אבותיו ואחרון חביב זה ההשקעה שלנו בטיפוח הפרווה.


בואו נעבור על גורם גורם ונראה איך אנחנו יכולים לתעל אותו לכדי פרווה נעימה ובריאה לחתול שלנו.

    אוכל – יש לשים לב להשפעות של החלפת המזון על הפרווה של החתול שלנו – האם השיער שלו נהיה צפוף יותר או פחות, האם רכות השיער השתנתה, האם פתאום חלה נשירה מוגברת ובמקביל יש לשים לב לכל שינוי אחר שחל בפרווה - לטובה או לרעה.

        חול – מה הקשר? מסתבר שיש. חול גם משפיע על הפרווה של החתול שלכם. כמעט כל חול מפיק אבק בכמות מסויימת. אותו אבק נדבק על הפרווה ועלול לפגוע בה.


        לחץ – אם החתול שלכם שרוי בלחץ לאורך זמן, הדבר ישפיע על פרוותו ויהפוך אותה לפחות בריאה. שימו לב שהחתול שלכם לא בלחץ מאיזשהו גורם חדש או ישן שגורם לו לפחד.


        גנטיקה – אין מה לעשות, החתולים שלנו קיבלו את הגנים מאמא ואבא.
        רובינו מגדלים חתולים שהיו פעם "חתולי רחוב" או חתולים שאבותיהם היו חתולי רחוב. החתולים המדהימים האלה אחרי דורות שלמים ברחוב והם נהיו כל כך מעורבים שהגורים שנולדים לא בהכרח זהים במראה ובסוג הפרווה להורים, אבל אחד מאבות אבותייהם בוודאי השפיע על פרוותם ועם זה אין לנו הרבה מה לעשות אלא רק לקבל זאת ולהתאים לחתולינו את הטיפוח המתאים.


        טיפוח – בואו נדבר על זה!


              צורת הטיפוח הטובה ביותר היא סירוק. לא רק שהפרווה תתחדש בקלות יותר לפרווה חדשה ובריאה, גם לנו יהיה פחות שיער לנקות מהרצפה והרהיטים וגם החתול שלנו צפוי להינות מפעולת הסירוק - שהיא בעצם משלבת בין ליטוף לגירוד, שני דברים שהחתולים שלנו מאוד אוהבים.

              כל כמה זמן מסרקים? תלוי בחתול. חתולים שמשירים הרבה שיער, צריכים סירוק לעיתים קרובות. אותו דבר תקף לחתולים עם פרווה ארוכה, שכן ללא סירוק יווצרו ראסטות ושם נהיה בבעיה חמורה בהרבה. חתולים עם פרווה קצרה יכולים לקבל סירוק לעיתים רחוקות יותר.

              באיזה מסרק להשתמש? שוב – תלוי בחתול. אפשר לעשות מחקר קצר באינטרנט ולראות מה עדיף לסוג הפרווה של חתולכם ולפי זה לבחור.

              מתי לקלח את החתול? התשובה הקצרה היא אף פעם.

              התשובה הארוכה היא שבתור פעילת בעלי חיים מזה 4 שנים, עם מעל 100 חתולים באומנה, נאלצתי לקלח חתולה אחת פעם אחת וזה היה אחרי שהיא הקיאה בתוך מנשא, וגם אז לא קילחתי את כולה אלא רק את החלקים המלוכלכים.

              תמיד כדאי לתת לחתול את הזמן להתנקות לבד, גם במקרים הקשים (למשל הכנסת חתול מוזנח מאוד מהרחוב הביתה) לוקח גג 48 שעות עד שהוא מתנקה לגמרי לבד. במידה ואתם לא מסוגלים להתאפק, אנא קחו מטלית עם מים חמימים ונקו ספציפית את האיזור המלוכלך ואל תכניסו את החתול לתוך האמבטיה. סמכו עליי, זה לא יהיה נעים לו וזה לא יהיה נעים לכם.

              זהו, עכשיו שיש לכם חתול עם פרווה נקייה, מטופחת ובריאה, יש ללטף עוד ועוד לשימור המצב כמו שהוא.

              ליטוף נעים לכולם!