נסיעה עם כלב

הרבה כלבים, במיוחד גורים, לא אוהבים נסיעות. חלקם רועדים, אחרים מקיאים ולא תמיד מבחילה אלא מלחץ.

אז איך עוזרים לכלבים להתרגל לנסיעה ברכב?

1) לא מאכילים 3-4 שעות לפני 

2) מוציאים לטיול טוב, משחקים ופורקים הרבה אנרגיה. הרגלה היא שיעור ולשיעור כדאי להתכונן טוב כדי שיהיה שיעור טוב.


3) אפשר להביא את הכלב עד לפתח הדלת, לפתוח אותה בשבילו אבל את השאר הוא צריך לעשות לבד.
אם אנחנו רוצים שהכלב יהיה רגוע בנסיעה, אנחנו צריכים קודם לדאוג שהוא רגוע ברכב וחשוב עוד יותר שהוא יידע איך הוא נכנס לרכב כך שלהרים אותו פנימה זה הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות.
אפשר להיעזר בחטיפים לכלבים כדי להניע את הכלב להיכנס אבל אם הכלב בלחץ גדול הוא ידחה את ההצעה, כך שיישאר לכם רק הרצועה והאמון בכם.
ובכל זאת, כשמשמתמשים בחטיפים לחיזוק התנהגות, חשוב להקפיד שהכלב יודע על מה הוא מחוזק. כלב שמפחד להיכנס יניח רגל אחת פנימה וכבר יקבל חטיף אבל בפעם השניה כבר יצטרך להיכנס קצת יותר בשביל חטיף נוסף. החטיף מגיע על התקדמות אל עבר המטרה, לא כהתחנפות אליו בשביל שייכנס. כך החטיף יעזור להגביר ביטחון עצמי של הכלב לקפוץ לתוך הרכב בלי להסס ושום חטיף לא תצטרכו יותר.
בכניסה לרכב, כמו קבלת חטיף בכל יום אחר, קודם הכלב עושה משהו ורק אז מקבל.
קולה, כנסי...יופי כלבה טובה....קחי!


4) אחרי שהכלב נכנס בלי בעיה לרכב, יוצאים לנסיעה קצרה. פותחים חלונות ונותנים לכלב להרים את האף ולהריח את האויר שעובר ברכב.
שומרים על אווירה נעימה ורגועה, עושים סיבוב של 10 דקות וחוזרים בחזרה.


5) חשוב שהכלב ילמד לחכות לאישור לקפוץ החוצה מהרכב ולא ייצא ברגע שדלת נפתחת.
פותחים חריץ בדלת וחוסמים עם הגוף. עם היד מסמנים לכלב לא לצאת. מבקשים ממנו לשבת ולא לזוז וכשאנחנו מקבלים זאת ממנו, פותחים לאט את הדלת. אם הכלב נשאר לשבת, נותנים לו אישור והוא יוצא. אם ניסה לצאת כי נפתחה הדלת, תהיו מוכנים לעצור אותו.
כלב ששמח מדי לצאת מהרכב, לא ישמח כל כך להיכנס בחזרה. הכל צריך להיות רגוע וחיובי. שמרו את ההתרגשות ליעדכם אם הוא מגניב מספיק.

והיה לי גם מקרה אחד מחוץ לקופסא. כלב בן שנה שבשום פנים ואופן לא הסכים להיכנס לרכב. עבדו 3 חודשים עם מאלפת חיובית ללא תוצאות. חטיפים וחטיפים וכלום.
מהיכרות שלי עם הכלב, אני יודע שהוא חולה על הבעלים שלו אז ביקשתי מהבחורה להיכנס לרכב ולהתיישב בכיסא נוסע ומהבחור לפתוח את הדלת האחורית.
ביקשתי ממנה לקרוא לו פעם אחת מבפנים. הוא קפץ פנימה!
ואז הסברתי: הוא ראה רכב ריק ולא רצה להיכנס.
כשראה את הבעלים לא לקח לו יותר משנייה לזנק פנימה ולהשאיר את הבעלים שלו בהלם.

 

הכותב הינו מאלף מקצועי מ״אילוף בנועם״.

למעבר לפייסבוק של אילוף בנועם

לצפייה במוצרי החנות לחצו כאן