האם הכלב שלך שותה מספיק מים?

כלבים מבלים מדי יום בריצה ומשחק מחוץ לבית, ולכן מצויים בסיכון להתייבשות. האם הכלב שלכם שותה מספיק מים? וטרינר מסביר

זמן קריאה: דקה ו-20 שניות

כלב שותה מים

אין דבר שכלבים מחכים לו יותר מאשר הטיול בחוץ. כשמזג האוויר מאפשר זאת רובנו משתדלים להאריך את הטיולים בחברת הכלב שלנו, לקחת אותו איתנו לפארק לריצה או אפילו לחוף הים. הבילוי המשותף הזה משפר את מצב רוחו ועוזר לו לפרוק אנרגיות, אבל במצב בו כלב לא שותה מספיק – הוא עלול להימצא בסיכון להתייבשות. 

כיצד מונעים התייבשות אצל כלבים?

מאחר שדרך הטיפול הטובה ביותר בהתייבשות היא מניעתה, הדבר העיקרי שתוכלו לעשות הוא לייצר עבור הכלב את כל התנאים שנחוצים במטרה להימנע מאיבוד נוזלים. המשמעות היא שאם אתם יוצאים איתו מהבית ביום חם, עשו זאת בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הערב בהן השמש לא בשיאה. בזמן שהכלב נמצא בחוץ, דאגו שישהה במקום מוצל. הפעולות הללו יגרמו לו להשקיע פחות מאמץ בקירור הגוף, ולכן הוא יאבד פחות נוזלים.  

פרט לטיולים בשעות נוחות מבחינת עומס החום, הכלב עלול להתייבש משלשולים והקאות. במקרה כזה, חשוב מאוד לדאוג לשתיה מוגברת של הכלב - אם על ידי פיקוח על כמות הנוזלים שהוא מכניס, או בטיפול רפואי - על ידי אינפוזיה.
סיבה נוספת להתייבשויות עלולה להיות מכות חום. כלב שנחשף במשך שעות רבות לחום קיצוני, אינו מסוגל לקרר את גופו.

בכל מה שקשור לתזונה היומית, העניקו לו גישה למים נקיים בכל עת והקפידו על מזון מותאם. הימנעות משתייה בכמות מספקת עלולה לפגוע בכליות של הכלב, אך גם צריכת אוכל לכלבים שלא מתאים לו יכולה להוביל לתוצאות הללו. "כלבים מבוגרים יש להעביר למזונות שמיועדים לגילם וכוללים פחות חלבון ממזונות לגורים ובוגרים", מציין ד"ר אסי גזית, וטרינר מהמרפאה הירוקה בכפר סבא. "מזון לכלבים מבוגרים מכיל רמות נמוכות של פוספט ומסייע להם להגיע לאיזון מלחים, בהשוואה לרמות החלבון במזון שאינו מותאם להם ולכן עלול לפגוע בכליות שלהם". 

כלב מתייבש

בכל הנוגע לשתייה, ד"ר גזית מסביר כי כמות השתייה היומית המומלצת משתנה בהתאם למשקל הכלב, כאשר לרוב מדובר על בין 60 ל-90 מ"ל מים לקילו ליום. חשוב כמובן לדאוג שהמים של הכלב יהיו נקיים, ויוחלפו בתדירות גבוהה. "כלבים מזילים ריר בזמן השתייה, ולכן הופכים את הקערה למצע של חיידקים. מסיבה זו, יש להחליף את תכולת קערת השתייה לפחות פעם ביום, כדי לתת לו גישה למים נקיים". 

 

מה עושים אם כלב לא שותה מספיק?

משאירים קערת מים קרים לכלב שלכם, אבל הוא עדיין לא מגלה בהם עניין מיוחד? אם אתם מתלבטים איך לגרום לכלב לשתות יותר, תוכלו להיעזר בפתרון מתקדם של מתקן מים לכלבים. המתקן שומר על טעמם של המים, מגדיל את העניין וההנאה של הכלב מהשתייה, ולכן מעודד אותו לשתות יותר גם בשעות במהלכן אנחנו לא נמצאים בבית כדי להחליף את תכולת הקערה שלו.  

 

אם גם אתם מחפשים מתקן מים לכלבים, מזרקת מים לכלב היא פתרון שתרצו לקחת בחשבון. לפי ד"ר גזית, החלפת כלי המים הרגיל של הכלב לטובת מזרקה, תעודד שתייה ותגרום לו לשתות יותר. הסיבה לכך היא בסירקולציה שהמזרקה יוצרת, מה שמונע מצב של מים עומדים. בחירת מזרקת מים לכלב שכולל פילטר, תאפשר לסנן את המים ותבטיח מי שתייה נקיים לכלב שלכם בכל רגע לאורך היום.
היתרון הגדול במזרקה של DogH2O, המזרקה איננה דורשת חיבור לחשמל. היא עובדת על 4 סוללות, ומופעלת כל 90 דקות למשך 2 דקות. סוללות איכותיות יספיקו לחצי שנה לפחות.

 

שותים ושומרים על בריאות השיניים

בחנות חיות של לוסי'ז תמצאו מגוון מוצרים לכלב שלכם, בהם גם מזרקת מים לכלב שכוללת פילטר במטרה לסנן מים בכל רגע. הפילטר מבטיח מים נקיים באיכות משופרת, מפתה את הכלב לשתות יותר ועוזר לכם להישאר רגועים גם כשאתם לא נמצאים על ידו. בנוסף, מאחר שהיא מכילה גם אבן פלואוריד, היא תורמת בשמירה על בריאות שיני הכלב בכל לגימה. האבן מכילה גם תוספת טעם מנטה, שמגרה עוד יותר את הכלבים לשתות. לרוויה!

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ רוני ד. קונה מאומת
״מציאה! שקטה כל עוד יש מים במיכל. קלה להרכבה ודי זולה״

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ אורטל א. קונה מאומתת
״לקח לי 2 דקות לפתוח את הקופסא ועוד 2 דקות להרכיב את המזרקה. קלה, שקטה, לא שומעים את המשאבה. כשכל הבית שקט, שומעים רעש עדין של מפל מים, והאמת שזה די מרגיע :)״

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ טליה ל. קונה מאומתת
״המזרקה נשארת נקייה וללא סימני רוק כמובטח״

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ עדי ק. קונה מאומתת
״קל להבחין שהכלבים שותים הרבה יותר בזכות המזרקה. שמחה שרכשתי את המזרקה הזו״