למה חתולים מגרגרים? הכירו את הסיבות המפתיעות

גרגור הוא אחד מהקולות שחתולים משמיעים לעתים קרובות. אלה כמה מהסיבות הנפוצות לתופעה

עבור בעלי חתולים רבים, אין קול מרגיע ומשמח יותר מאשר גרגור של חתול. חתולים מגרגרים כשהם מתפרקים בחיקנו, כשהם זוכים לליטוף וכשהם משתזפים בשמש, אך לעתים נשמע אותם משמיעים את הגרגור גם בשעת הביקור אצל וטרינר או בסיטואציה מאיימת אחרת. מה הסיבה שמאחורי התופעה ולמה היא מתרחשת?

אז למה חתולים מגרגרים?

כאשר חתול מגרגר, מיתרי הקול שלו מתקרבים ומתרחקים זה מזה, ולחץ האוויר שנוצר בזמן שהם מתקרבים משתחרר בכל פעם. רטט המיתרים כתוצאה מהפעולה הזו, מוביל להיווצרות הקול שידוע בתור גרגור.
גרגור מתרחש כאמור בשפע מצבים. הוא מעיד על קשת של רגשות שחתולים מעוניינים להעביר, ואלה כמה מהעיקריים בהם:
  1. "אני שמח!" – חתולים שרוצים להביע שמחה ושלווה, יזכו את סביבתם בשפע גרגורים. חתולים רבים מגרגרים כשמלטפים אותם או כשהם נהנים מסיטואציה מסוימת, כמו למשל מתנה שקיבלו מהביקור האחרון שלכם בעוד חנות חיות. כך שגרגור זו הדרך בה הם משתפים את הסביבה בפרץ השמחה שלהם. אם החתול שלכם מגרגר לידכם ברגע של בילוי משותף, מדובר כמובן ברמיזה לכך שאתם עושים את הדבר הנכון!
חתול במיטה
  1. "אימא, אני פה" – גורים יגרגרו כשהם נמצאים בקרבת אמם כדי לזכות בתשומת לב וגם כדי לומר שהכול כשורה. גם האם עשויה לגרגר חזרה כדרך להרגיע אותם או כדי לאותת להם על הימצאותה בקרבתם, בייחוד כאשר הם עדיין קטנים במיוחד ומתקשים לאתר אותה.
  1. "אני מפוחד או לחוץ" – מכירים את ההנחה לפיה אם ננסה לחייך גם כשאנו מצויים במצב רוח מדוכדך, הדבר יצליח לשפר את תחושתנו? הדבר תקף במידה מסוימת גם לגבי גרגורים. גרגור הוא דרך בה חתולים מנסים להרגיע את עצמם, כך שאם חתול מגרגר אצל וטרינר או בסיטואציה מאיימת מול חתול אחר, מדובר בניסיון שלו להתמודד עם התחושות השליליות.
  1. "אני לא מרגיש טוב" – חלק מהחתולים עשויים לגרגר גם כשהם חווים כאב פיזי מסוים. במהלך פציעה או המלטה למשל, הגרגור עוזר לחתול להתמודד עם הכאב ומשכך אותו מעט.
פיהוק של חתול
  1. "אני רוצה לחזור להיות גור" – כמו שהזכרנו, חתולים מגרגרים עוד מהיותם גורים. חלקם מקשרים גם בגיל בוגר בין התחושות החיוביות שמלוות את הגרגור, ולכן ישמיעו את הקול הזה ברגעים בהם ירצו לשחזר את אותם ימים. אם החתול שלכם "מעסה" שמיכה או אפילו את הרגל שלכם ומנסה לבצע תנועות יניקה בו זמנית, נשמע שהוא נהנה מלהיות שוב גור קטן. ייתכן מאוד שאת הפעולות הללו ילווה הגרגור המוכר.

ואל תשכחו שזה מועיל גם לנו

למרות שגרגור משתייך לעולם של עובדות על חתולים, הוא תורם לא מעט גם לבריאות שלנו. כאשר חתול מגרגר הוא משפיע גם על בעליו, והדבר הוכח אפילו במחקרים שונים. ממצאי מחקרים שבחנו את ההבדלים בין מגדלי חתולים לבין מי שאינם, העלו שהגרגור עוזר להפחתת לחצים ולנרמול לחץ הדם. כך שבפעם הבאה שאתם חוזרים הביתה מיום קשה, יש לכם סיבה מוצדקת במיוחד לבלות זמן עם החתול שלכם.