ריח רע מהפה לכלב: ממה זה נובע ואיך מתמודדים?

האם קיימים מי פה לכלבים ומה לגבי טיפולי שיניים? כל מה שרציתם לדעת על הסיבות והפתרונות לריח פה לא נעים אצל כלבים

אין דבר מהנה יותר מהרגע בו אנחנו חוזרים הביתה מהעבודה או מעיסוקים אחרים, ומתאחדים עם הכלב שלנו שרץ לעברנו לחיבוק או לליקוק על הפנים. מדובר ברגע של קירבה, חום ואהבה שכל בעל כלב מצפה לו, שעשוי להסתיים בצורה שונה מהמצופה אם הכלב סובל מבעיה של ריח רע מהפה. הופעת ריח רע מהפה לכלב היא לא רק חוויה פחות נעימה לכל מי שמתקרב אליו, אלא גם כזו שעלולה להעיד על בעיה רפואית. מהן הסיבות להופעתו של ריח רע לכלב מהפה, וכיצד מטפלים בה נכון?

מה מרמז ריח רע מהפה אצל כלבים?

הבעיה עם הופעה של ריח רע מהפה אצל כלבים היא שמרוב שמדובר בעניין נפוץ, ישנם בעלי כלבים שמניחים שזו תופעה טבעית ולא ממהרים לטפל בה. בפועל, אם אתם מרגישים בריח לא נעים מפיו של הכלב שלכם, שלא דומה לריח הטבעי שאתם רגילים אליו, כנראה שכדאי לפנות לייעוץ אצל וטרינר.

ריח לא נעים יכול להופיע הן אצל כלבים בוגרים והן אצל גורים, והוא עשוי לנבוע ממגוון סיבות. במקרה הפשוט ביותר, ייתכן שהכלב שלכם פשוט נהנה מנשנוש של אשפה שמצא במהלך הטיול היומי שלו. במצב כזה, הריח צפוי להיעלם מעצמו. עם זאת, ברוב המקרים בהם הריח נמשך ולא חולף, מדובר כנראה בבעיה שקשורה להיגיינת פה. גם כלבים צריכים להקפיד על צחצוח שיניים, ואלה שלא מורגלים לכך עלולים לסבול מדלקות חניכיים, הצטברות חיידקים כיבים בחלל הפה ועוד. מאחר שכלבים כמובן לא מצחצחים בעצמם, הם תלויים בנו כדי לעזור להם.

ישנם גם מקרים בהם ריח פה הוא תוצר לוואי של בעיות רפואיות נוספות, בהן בעיות עיכול שונות, מחלת כליות וכדומה. כדי לאבחן את הבעיה באופן היעיל ביותר, הווטרינר ישאל אתכם מספר שאלות הקשורות לשגרת האכילה של הכלב ולהתנהגותו הכללית (האם הוא נתקל בקשיים לאכול, האם הוא מרייר, האם הוא מתנהג כרגיל במהלך היום וכדומה). לאחר כל אלה הוא יבדוק את שיניו של הכלב ויבצע בדיקות נדרשות נוספות, במטרה להגיע לאבחנה הנכונה.

ריח בפה של הכלב

כיצד לשמר על שגרת ניקוי שיניים נכונה?

כדי להימנע מבעיות שיניים חמורות ולשמור על היגיינת הפה של הכלב שלכם, חשוב להקפיד על טיפול שיניים לכלב באופן קבוע. טיפול כזה יכלול צחצוח שיניים בבית – באמצעות משחת שיניים לכלבים ומברשת שיניים מיוחדת, לצד טיפול שיניים משלים אחת לתקופה שייעשה אצל הווטרינר.

למרות שניקוי שיניים לכלב עשוי להיראות כמו מטלה לא נעימה, תופתעו לגלות עד כמה מהר הכלב שלכם יתרגל אליה. 

ישנם גם מוצרים משלימים שמיועדים לשמירה על ניקיון השיניים של הכלב כמו מי פה לכלבים או חטיפים דנטליים, לצד מוצרים טבעיים שיכולים לסייע לניקוי שיניים טבעי לכלב. תוכלו אפילו לרכוש משחת שיניים טבעית לכלבים בחנויות בעלי החיים שונות, כדי לעזור לכלב שלכם ליהנות משיניים מבריקות וריח פה רענן מבלי לשלב רכיבים שאינכם מעוניינים בהם. 

המומלצים של לוסיז בקטגוריית מוצרי היגיינת הפה: 

1.  וט בסט סט להגיינת הפההערכה הדנטלית לכלב מאפשרת לשמור על בריאות החניכיים והשיניים בכלבים בכל הגילאים. 

2. מי פה רפואיים לכלבתוסף יומיומי למי השתייה של הכלב - יעזור להפחית את נוכחות הבקטריה, אשר גורמת לריח רע, בחלל פה הכלב ובכך למנוע ריח רע. 

החומר הפעיל, תמצית רימונים (Punica Granatum), הוא תמצית צמחית טבעית אשר הוכחה בעיקר כמפחיתה את רובד השיניים.

מי פה לכלב

3. ביסקוויט דנטלי של נוטרי וטהביסקויט TARTAR & BREATH בתוספת פטרוזיליה ומנטה נאפה כך שיהיה חזק אך פריך על מנת לקדם את בריאות השיניים והחניכיים ובכך גם להנעים את הבל פיו של חברנו הטוב.

ערכה לשמירה על הגיינת הפה