אל תפחדו מנשירת הפרווה: אלו הכלבים שאינם משירים שיער

נשירת שיער היא חלק כמעט בלתי נפרד מגידול כלב, אבל יש מי שאלרגיים או מעדיפים כלבים עם נשירה מועטה. אם גם אתם מעוניינים לאמץ חבר חדש שיתאים לכם מהבחינה הזו, כך תמצאו אותו בקלות


כלבים מביאים איתם הרבה רגעי שמחה, חברות אינסופית, טיולים ארוכים וגם.... שיער בכל מקום בבית. נשירת שיער אצל כלבים היא תופעה ידועה, שרוב בעלי הכלבים מכירים וחיים איתה בשלווה. עם זאת, ישנם גם מי שמעדיפים כלבים ללא נשירה מסיבות שונות. החל מאלרגיה לקשקשי השיער שנדבקים אל הפרווה ועד לקושי פיזי לנקות מדי יום אחר השיער שנותר על הספות ובאזורים אחרים בבית.


אם אתם מעוניינים לצרף חבר למשפחה אבל מחפשים כלבים שלא משירים שיער, תשמחו לדעת שניתן למצוא סוגי כלבים שיתאימו לכם. רגע לפני, כדאי להבין כיצד לקבל את הבחירה המתאימה.

 ללא נשירת שיער

אלרגיה לפרוות כלבים: למה זה קורה ומה אפשר לעשות?

הדבר הראשון שחשוב לבדוק אם אתם מחפשים כלבים ללא ריח וללא נשירה מטעמי אלרגיה, הוא לוודא שזה אכן הפתרון שנחוץ למצבכם הרפואי. ישנם אנשים שמפתחים תגובה אלרגית לקשקשי העור של הכלב – מה שאומר שהם יעדיפו להימנע מגידול כלבים שמשירים פרווה לעתים קרובות ובכמויות גדולות. זה כמובן לאו דווקא מעיד על כך שהכלבים היחידים שמתאימים להם הם כלבים בעלי פרווה קצרה, אלא כאלה שמשירים מעט שיער. 


מצד שני, יש גם מי שאלרגיים לגורמים אחרים, כמו למשל לחלקיקים שנמצאים ברוק של כלבים. אם אתם חושדים שאתם אלרגיים לכלבים אך מעולם לא בדקתם את הנושא, כדאי להתייעץ עם גורמים מקצועיים כדי לקבל את הכלים לאבחון נכון. התסמינים שמרמזים על אלרגיה יכולים להיות שיעול, אף סתום, גרד באזור העיניים ועוד. 


בנוסף חשוב לזכור שישנן רמות שונות של אלרגיה. אצל חלק מהאנשים התמודדות עם נשירת שיער אצל כלבים יכולה להסתכם בשמירה על ניקיון הבית מפרווה והפרדה בין אזור השינה שלהם לבין זה שבו יישן הכלב. במקרים כאלה גם הברשת הכלב באמצעות מסרק מיוחד שניתן לרכישה בכל חנות חיות, יכולה לעזור להפחית את התסמינים. עם זאת, ישנם גם מקרים מורכבים יותר של אלרגיה בהם אדם יתקשה להסתגל גם למצבים כאלה.


האם קיימים כלבים ללא נשירת שיער?

כשמדברים על סוגי כלבים שלא מנשירים שיער הכוונה היא לכלבים בעלי פרווה שנושרת ברמות נמוכות במיוחד. לרוב אלה כלבים בעלי שכבת פרווה אחת בלבד, שקלים יותר לסירוק ולטיפוח ושעורם מייצר קשקשים בכמות קטנה יותר. זו גם הסיבה שהסיכוי להימצאות גורמים שמעוררים תגובה אלרגית קטן יותר. 


צריך לזכור שכל אדם עשוי להגיב באופן שונה לכלבים שונים, כך שלא ניתן לציין שגזע מסוים לא יעורר אלרגיה באופן חד משמעי. עם זאת, ישנם כלבים שנחשבים ל"היפולארגניים", ולכן הסיכוי לסבול מאלרגיה בסביבתם הוא נמוך במיוחד. ברשימת הכלבים הזו תמצאו בין היתר את השיצו הקטנים, את הפודל, השנאוצר, המלטזי, אירדייל טריירים ועוד. אם אתם מתעניינים בגזע מסוים במיוחד, תוכלו להתייעץ עם וטרינר או מגדלי כלבים על מנת להבין אם הוא מתאים להשתלב במשפחתכם.