איך לעזור לחתולים לא לפחד מברקים ורעמים

נכתב על ידי CATS OF ISRAEL, פעילת בע"ח מנוסה ובית אומנה לחתולים

החורף הישראלי מתקרב ובא. אמנם לא יורד אצלינו שלג ברוב חלקי הארץ, אבל הלילות מתחילים להיות קרים יותר ואפילו ביום מרגישים טמפרטורות נמוכות יותר.

מה זה אומר לגבי החתולים שלנו?

אנחנו רואים הרבה חתולי רחוב שגרים בחוץ במהלך החורף הישראלי ושורדים. זה גורם לנו לחשוב שאולי לא קר להם, או שמזג האוויר אינו משפיע עליהם ולכן גם בטח לא ישפיע על חתול הבית שלנו – שכאמור נמצא בבית ולא בחוץ. זאת תפיסה לא נכונה. החתולים שלנו רגילים למזג האוויר החם של הקיץ בדיוק כמונו וכשמתקרר – קר להם, בדיוק כמו שקר לנו.

במידה והחתול שלך רגיל לצאת החוצה, מאוד רצוי לא לתת לו לצאת החוצה במהלך חודשי החורף. בנוסף לסכנות הרגילות שקיימות בחוץ, בחורף סכנות בריאותיות צצות יותר ולכן הסיכון אפילו גדול יותר עבור חתולכם.

כמו כן, הגדילו את כמות האוכל שאתם נותנים לחתול שלכם בדרך כלל. כדי לשמור על חום הגוף בחורף, החתול שלכם יצטרך לבזבז הרבה יותר אנרגיה ולכן יהיה רעב יותר. וכמובן כמו תמיד – וודאו שיש לו מים טריים ונגישים.

ושאלת השאלות – מה עושים כשמגיעים הרעמים והברקים?

קודם כל אסור לנו להילחץ ממזג האוויר. אם אנחנו נילחץ, נגרום לכך שהחתול שלנו ילחץ מהמצב וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים להימנע ממנו.

אז מה כן יש לעשות?

  • להישאר רגועים
  • לסגור את כל החלונות והדלתות
  • לבלות בחדר פנימי בבית אם יש, או חדר שהוא יחסית אטום לרעשים מבחוץ
  • לשים מוזיקת רקע מרגיעה שתכסה על הרעשים של הרעמים
  • לשחק עם הצעצוע האהוב ביותר (על החתול)
  • לחלק חטיפים טעימים בטירוף (לחתול)

לחתולים שנמצאים בלחץ נוראי, ניתן להלביש THUNDER SHIRT שכשמה כן היא – חולצת רעמים – מטרתה לעזור על פחדים של חתולים מרעשים חזקים ומצבים מלחיצים אחרים.

עכשיו כשהחתולי שלכם בטוח ומוגן, זה הזמן לדאוג לחתולי הרחוב. הכינו להם בית חורף מקלקר או מקרטון עטוף בשקית או חומר מבודד אחר. הניחו בפנים שמיחה מבד שמתייבש מהר וצרו 2 פתחים בפינה של שתי פאות סמוכות (זאת על מנת שתהיה לחתול דרך להימלט במידה וסכנה תוקפת כמו כלב משוחרר אשר לא חובב חתולים).

כמו כן, גם חתולי הרחוב זקוקים לאוכל רב יותר כדי לשמור על חום גופם בחורף וכמובן מים זמינים כדי שלא יצטרכו לצאת בגשם לחפש מים ולהירטב תוך כדי. אז אם יש באפשרותכם להוסיף להם אוכל וכלי מים, תבורכו.

שיהיה לכולנו חורף חמים ורגוע!