כל המידע שצריך לדעת על חיסונים לכלבים

עומדים לחסן את הכלב שלכם? מצוין. רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, ארגנו עבורכם את הפרטים המלאים על מה שמצפה לכם (ולו)

אחת מהתחנות הראשונות בהן נעבור לאחר אימוץ כלב חדש היא המרפאה הווטרינרית. תפקידו של הווטרינר יהיה לוודא שהכלב שלנו בריא, לייעץ בכל הנוגע לנושאים כמו אוכל לכלבים או טיפול שוטף בכלב, וכמובן גם לדבר איתנו על חיסונים לכלבים. חיסונים מספקים לכלבים מעטפת הגנה מפני מחלות, אליהן הוא עלול להיחשף ברמה היומיומית במהלך טיולים בחוץ ומשחק עם בעלי חיים אחרים. אילו חיסונים מצפים לו ומה חשוב לדעת עליהם? כל המידע ממש כאן. 

 

חיסונים ראשונים לכלב (גור)

חיסונים שניתנים לגורים מעניקים להם את הבסיס לחיים בריאים, ולכן חשוב מאוד לבצע אותם בזמן. החיסון שיתחיל את הסבב הוא חיסון המשושה הראשון, אותו הם יקבלו בדרך כלל באזור גיל שישה שבועות. מדובר בחיסון שנועד להגן עליהם מפני מספר מחלות מסוכנות, בהן כלבלבת ודלקת כבד נגיפית. כעבור שבועיים ממועד החיסון הראשון, הם יקבלו את החיסון המיועד להגן עליהם מפני וירוס הפרוו המסוכן. לאחר שבועיים נוספים הם יקבלו את החיסון השלישי, שהוא החלק השני של חיסון המשושה, ואילו באזור גיל שלושה חודשים יעברו את חיסון הכלבת. 
כלב מפוחד
 

חיסונים לכלבים בוגרים

כלבים בוגרים מגיעים למרפאה הווטרינרית אחת לשנה, על מנת לקבל חיסון משושה וחיסון נגד כלבת. מחירי חיסונים לכלבים בוגרים וצעירים כאחד הם פרמטר שמשתנה בהתאם למדדים שונים. עבור כלבה מעוקרת או כלב מסורס למשל, תשלמו עלות מופחתת של אגרת רישיון וחיסון כלבת.
 

חיסון כלבת לכלב

כלבת היא מחלה קטלנית שמסוכנת גם לבעלי חיים וגם לבני אדם, וכלב שחלה בה ימות תוך מספר ימים מרגע הופעת סימני המחלה. בישראל מדובר בחיסון חובה שכל כלב צריך לעבור אחת לשנה. 
 

תולעת הפארק

למרות הבלבול שקיים בנושא, חשוב לציין שאין חיסון תולעת הפארק אלא זריקה כנגד המחלה – שמבוצעת אחת לשלושה חודשים. הזריקה מיועדת לטפל בתולעים שגורמות למחלה, ונמצאות בעיקר במזון שכלבים עלולים למצוא ברחוב או בצואת כלבים אחרים. מכיוון שהזריקה לא מספקת הגנה עתידית, חשוב לבצע אותה בזמן כדי לטפל בהופעת תולעים חדשות.
אף של כלב
 

חיסון משושה לכלב

חיסון המשושה מבוצע פעם בשנה בקרב כלבים בוגרים. מספק הגנה מפני שש מחלות כלבים ומסוכנות:
  • פרוו – מחלה מדבקת מאוד שמובילה להרס תאים במערכת העיכול והקיבה של כלבים, ונגרמת כתוצאה מווירוס אליו נחשפים כלבים שבאים במפגש עם כלבים חולים. כלב שנדבק במחלה מתחיל לשלשל ולהקיא, לסבול מחום ומגיע להתייבשות. בחלק מהמקרים המחלה מובילה למוות.
  • כלבלבת – מחלה שנגרמת מחשיפה להפרשות של כלבים חולים ופוגעת במערכות הגוף. מובילה למצב שלרוב אינו בעל ריפוי ומאופיין בהפרשות, היעדר תיאבון, ירידה במשקל והקאות. 
    דלקת כבד נגיפית – מחלה שנגרמת מחשיפה להפרשות של כלבים חולים, ומובילה לכאבים, עליית חום ומוות תוך פרק זמן קצר. 
  • שני סוגי לפטוספירה – מחלה שנגרמת מחיידקים שנמצאים במקורות שונים, בהם מים מזוהמים, ומסוכנת גם לבעלי חיים וגם לבני אדם. 
  • פאראינפלואנזה – מחלה אשר פוגעת בדרכי הנשימה של הכלב וגורמת לנזלת קשה ולשיעולים. 
 אנחנו מזמינים אתכם לקרוא כתבות נוספות של לוסיז חנות חיות חברתית