איך מונעים כשל כלייתי אצל חתולים ביתיים?

אחד מ-3 חתולי בית יסיים את חייו עקב כשל כלייתי. איך ניתן למנוע זאת? וטרינר מסביר.

זמן קריאה: 2.5 דקות 

חתול שותה מים

אם גם אתם מגדלים חתול, כנראה שכבר הבחנתם בעובדה שהוא עושה את המקסימום כדי לשתות מכל מקום. וכשאנחנו מדברים על כל מקום, הכוונה היא לאסלה, למים שנשארו על רצפת המקלחון, לסיר שעל השיש ואפילו לספל השתייה שלכם. במילים אחרות, כל מה שלא נכלל תחת הקטגוריה של קערית השתייה האישית שלו.  

הסיבה שמאחורי התופעה היא פשוטה – חתולים הם בעלי חיים שנוטים לבררנות, ויעדיפו מים זורמים על פני המים העומדים בקערה שלהם. "חתולים לא אוהבים לשתות מים," מסביר הווטרינר ד"ר אסי גזית, מהמרפאה הירוקה שבכפר סבא. "הם מאוד בררנים, ולכן נוטים לפתח בעיות בכליות. למעשה, זוהי המחלה הכרונית הנפוצה ביותר בקרב חתולים בוגרים. ברגע שמעודדים את החתול לשתות יותר, מורידים את הסיכון להתפתחות המחלה באופן משמעותי."
הסטטיסטיקה אומרת ש1 מ3 חתולים ביתיים ימותו מכשל כלייתי. 

איך עוזרים לחתול להישאר בריא (ולשתות יותר)?

הדרך לשמירה על בריאותו של החתול מתחילה במעבר לתזונה מותאמת. "חתולים מבוגרים יש להעביר למזונות שמיועדים למבוגרים, מאחר שהמזונות הללו כוללים עד 30% חלבון. זאת לעומת רמת החלבון במזון שאינו מותאם לגילם, שעלולה לפגוע בכליות שלהם" אומר ד"ר גזית. "מזון לחתולים מבוגרים עוזר להם להגיע לאיזון מלחים ומכיל רמות נמוכות של פוספט. בנוסף, צריך גם להקפיד על שתייה מרובה של החתול, מאחר שחתול מסוגל לא לשתות עד סף התייבשות".  

כדי להימנע ממצב של הגעה למרפאה הווטרינרית עם חתול מיובש, בעלי חתולים רבים מחפשים אחר דרכים לגרום לחתול שלהם לשתות יותר מהרגיל. מאחר שרובנו לא נמצאים בבית לפחות חלק מהיום ולכן מתקשים להחליף את קערית השתייה של החתול בתדירות שתגרום לו לזנוח את ה"חלופות" שהוא מוצא ברחבי הבית, בעלי חתולים רבים מצאו פתרון מתקדם יותר. 

אחת מהדרכים הנפוצות והיעילות ביותר לעזור לחתולים לשתות יותר, היא מציאת מתקן מים לחתולים ש"מפתה" אותם לשתות. "בגלל שחתולים הם בררנים הם פחות אוהבים מים עומדים" מסביר ד"ר גזית. "הם מחפשים מים טריים, וברגע שמזרימים להם את המים הם מגיעים לשתות".  

מתקן מים לחתול שיגרום לו לשתות יותר

אם אתם מחפשים מתקן מים לחתול שלכם, ייתקן שתרצו לשקול בחירה במזרקת מים. מזרקת המים יוצרת סירקולציה שמעודדת את החתול לשתות יותר, ועל ידי כך מונעת ממנו לחפש חלופות לא טריות או מסוכנות. מומלץ לבחור בפתרון שכולל פילטר למזרקת מים לחתול, שאחראי על סינון המים ומבטיח מי שתייה נקיים לחיית המחמד שלכם.  

כשבוחרים מזרקת מים לחתול המלצות הן דבר שכדאי לקחת בחשבון. נוסף ליתר המוצרים המומלצים שלנו, בחנות חיות של לוסי'ז תמצאו גם מזרקת מים לחתול CatH20 שכוללת פילטר המעניק לחתולים שלכם גישה למים נקיים בכל רגע. הימצאות הפילטר מעודדת את החתול לשתות יותר מים, משום שהיא מבטיחה מים נקיים וטעימים יותר מהרגיל. בנוסף, המזרקה עוזרת גם לשמור על בריאות השיניים של החתול, על ידי שימוש באבן פלואוריד, המכילה גם טעם מנטה שמעודד עוד יותר את החתול לשתות מים. 

מזרקה מים לחתול

 אם גם אתם רוצים לעזור לחתול שלכם לשתות יותר מים ולשפר את איכות מי השתייה שלו, מזרקה לחתול היא ללא ספק פתרון שתרצו לקחת בחשבון. 

 

אספנו עבורכם ביקורות (Reviews) מלקוחות מאומתים שכבר רכשו את המזרקה:

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ ליאת ד. קונה מאומתת

״מרוצה מאוד! קניתי מזרקה אחרת בעבר, שעשתה רעש לא מהעולם הזה. המזרקה הזו לא רועשת בכלל!״

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ ליאת כ. קונה מאומתת

״המזרקה מאוד פרקטית, שימושית. החתולים עפים עליה, היא מאוד נוחה לתפעול ולא פחות חשוב, שקטה״

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ אלונה נ. קונה מאומתת

״אני מאוד מרוצה, החתולה שותה יותר מים בזכות המזרקה״

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ רני ג. קונה מאומתת

״המזרקה עוזרת לי לוודא שהחתול שותה מספיק מים, ואינה רועשת בכלל!״

 

לרגל השקת מזרקה ללא חיבור לחשמל, הנחה של 50 ש״ח עם קוד קופון: cordless